Εκκλησία της Ελλάδος

Εκοιμήθη ο Πατριάρχης της Εκκλησίας της Αιθιοπίας Παύλος
Εκκλησία της Ελλάδος | Δημοσίευση: 16/08/2012

Σε ηλικία 76 ετών έφυγε ο πατριάρχης της Εκκλησίας της Αιθιοπίας Παύλος, όπως ανακοίνωσε η κυβέρνηση της χώρας, χωρίς να διευκρινίσει τις συνθήκες του θανάτου του. "Η Αγιότητά του εκοιμήθη", είπε ο εκπρόσωπος της αιθιοπικής κυβέρνησης, Σιμέλες Κεμάλ.

Στην ιστοσελίδα του υπουργείου Εξωτερικών της Αιθιοπίας αναφέρεται ότι ο πατριάρχης Παύλος νοσηλευόταν τις τελευταίες εβδομάδες, αλλά δεν διευκρινίζεται από τι έπασχε. Ο Κεμάλ είπε ότι δεν έχει καμία πληροφορία για το αν θα παραστεί στην κηδεία του πατριάρχη ο πρωθυπουργός Μέλες Ζενάουι, ο οποίος δεν έχει εμφανιστεί δημοσίως από τον Ιούνιο και δεν ασκεί τα καθήκοντά του για λόγους υγείας.

Περίπου τα δύο τρία των περίπου 83 εκατομμυρίων κατοίκων της χώρας είναι χριστιανοί και οι περισσότεροι από αυτούς είναι κόπτες. Το 30% του πληθυσμού είναι μουσουλμάνοι.

Ο Παύλος ήταν επικεφαλής της  Εκκλησίας της Αιθιοπίας από το 1992. Γεννήθηκε το 1935 στο Τίγκρε και ήταν γιος ιερέα. Έγινε μοναχός και στη συνέχεια ιερέας και επίσκοπος. Το 1976 φυλακίστηκε από το στρατιωτικό καθεστώς και όταν αποφυλακίστηκε έφυγε στις ΗΠΑ όπου έκανε το διδακτορικό του στο Πανεπιστήμιο του Πρίνστον. Επέστρεψε στην Αιθιοπία το 1991.

Ο πατριάρχης Παύλος συνέβαλε στις διαπραγματεύσεις που οδήγησαν το 2000 στον τερματισμό του πολέμου μεταξύ Αιθιοπίας και Ερυθραίας. Την ίδια χρονιά η Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες του απένειμε το μετάλλιο Νάνσεν για το ρόλο που διαδραμάτισε η Εκκλησία στην προστασία των προσφύγων.

Οι επίσκοποι της Αιθιοπικής  Εκκλησίας αναμένεται ότι θα συνεδριάσουν αύριο για να αποφασίσουν πού και πότε θα τελεστεί η κηδεία του πατριάρχη.(ethnos.gr)

  

δείτε περισσότερα »
Η Παναγία η Γηροκομίτισσα στο επίκεντρο των λατρευτικών εκδηλώσεων
Εκκλησία της Ελλάδος | Δημοσίευση: 16/08/2012

(εφημερίδα Εκκλησιολόγος) Πλήθη πιστῶν προσῆλθαν σέ ὅλους τούς Ἱερούς Ναούς γιά νά τιμήσουν τήν Παναγία μας, κατά τήν ἡμέρα τῆς μεγάλης Γιορτῆς της.

Ἐξαιρέτως ὅμως, ὁ πιστός Λαός κατέκλυσε τούς Ναούς, τά Μοναστήρια καί τά Προσκυνήματα, τά ὁποῖα εἶναι ἀφιερωμένα στήν μνήμη της.

Τό κέντρο τῶν Ἱερῶν Λατρευτικῶν Ἐκδηλώσεων πρός τιμήν τῆς Πανάγνου Κόρης καί ἀειμακαρίστου Παρθένου στήν ἱερά Μητρόπολή μας, ἦτο τό Μοναστήρι της στήν Πάτρα, ὅπου φυλάσσεται ἡ θαυματουργή Εἰκόνα της, ἡ ἐπικαλουμένη «Γηροκομίτισσα».

Βεβαίως καθ’ ὅλο τό πρῶτο δεκαπενθήμερο τοῦ Αὐγούστου τό προσκύνημα στήν Ἱερά Μονή ἦταν μεγάλο, ὡς ἔχομε καί ἄλλη φορά σημειώσει, ὅμως ἐκορυφώθη κατά τήν παραμονή καί ἀνήμερα τῆς Ἑορτῆς τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου.

Τό ἀπόγευμα τῆς 14ης Αὐγούστου, ἐτελέσθη ἀπό τούς Πατέρας τῆς Μονῆς ὁ  

δείτε περισσότερα »
Η Μονή Πεντέλης τίμησε τον κτήτορά της
Εκκλησία της Ελλάδος | Δημοσίευση: 16/08/2012

Κείμενο - Φωτογραφίες: Σπύρος Παπαγεωργίου

Ολοκληρώθηκαν κι εφέτος οι εορταστικές εκδηλώσεις στην Ιερά Μονή Πεντέλη, με την πανήγυρη της μνήμης του Κτήτορα της, Αγίου Τιμοθέου Αρχιεπισκόπου Ευρίπου, όπου σώζεται η Τίμια Κάρα του.

Στον Πανηγυρικό Εσπερινό χοροστάτησε ο ο Καθηγούμενος της Μονής, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Θερμοπυλών Ιωάννης, ενώ τελέστηκε και το κτητορικό μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως των κεκοιμημένων πατέρων της Μονής.

Στη Θεία Λειτουργία συμμετείχαν ο  Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Θερμοπυλών Ιωάννης και ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Σελευκείας Εφραίμ, από το Πατριαρχείο Αντιοχείας.

Ο Μητροπολίτης κ. Ιωάννης ευχαρίστησε θερμά τον Επίσκοπο Σελευκείας για τη συμμετοχή του στην πανηγυρικές εκδηλώσεις της Μονής. Μάλιστα τόνισε  

δείτε περισσότερα »
Η εορτή της Παναγίας στη Μητρόπολη Μαντινείας και Κυνουρίας
Εκκλησία της Ελλάδος | Δημοσίευση: 15/08/2012

Εντός του καλοκαιριού δεσπόζει η κυρία Εορτή της Θεοτόκου, η πάνσεπτος Κοίμηση  Αυτής,  την  οποία τιμούμε κατά την 15ην Αυγούστου.

O μήνας Αύγουστος λοιπόν καταλαβαίνουμε ότι είναι  αναμφίβολα  ο μήνας ο αφιερωμένος στο πάνσεπτο πρόσωπο της Παναγίας μας, με κεντρικό        γεγονός την Κοίμησή της.

Η Ορθόδοξος Εκκλησία μας, τιμά την Παναγία μας με τρόπο μοναδικό,  Εκείνην  η οποία «ανεδείχθη Ιερωτέρα των θυσιών, Τιμιωτέρα των θυσιαστηρίων προς τον Θεόν· Αγιωτέρα των Δικαίων, των Προφητών και των Ιερέων».

 

Ο Λαός μας αποκαλεί την εορτή της Παναγίας μας  «Πάσχα του καλοκαιριού».

Ολόκληρος ο Ορθόδοξος κόσμος χαίρει και αγάλλεται στην Εορτή της Παναγίας μας. Οι Πιστοί ακολουθούν  την δεκαπενθήμερο  θεσπισμένη  νηστεία, ψάλλουν τους Παρακλητικούς Κανόνες προς την Θεοτόκο και ετοιμάζονται πνευματικά για να υποδεχθούν το Πάσχα του καλοκαιριού και την εορτή των εορτών επιτυγχάνοντας έτσι να  γίνουν άξιοι αποδέκτες της μητρικής αγάπης της Παναγίας μας. 

 

 

Η Μητρόπολή Μαντινείας και Κυνουρίας  είναι πλουτισμένη με θαυματουργές Εικόνες της Παναγίας μας, με υπέροχους Ναούς και Ιστορικά Μοναστήρια αφιερωμένα στην Δέσποινα της κτίσεως.

Ο Δεκαπενταύγουστος είναι η κυρίαρχη εορτή για όλη την Ιερά  Μητρόπολη Μαντινείας και Κυνουρίας.

Όπου και αν στρέψει κάποιος το βλέμμα του, θα αντικρύσει τόπους τιμής της Υπεραγίας Θεοτόκου. Έλωνα, Μαλεβή, Αρτοκωστά, Επάνω Χρέπα, Παλαιοπαναγιά, Κανδήλα, Νεστάνη, Επισκοπή, Κουνουπιά, Βαλτέτσι, Κουβέλια Παναγία Ντερμπίνα,  Νεοχώριο, Βλαχοκερασέα,  Παναγία Τσεμπερού, Τσελεπάκου, Αρκουδόρεμα, Παναγία Βλαχέρνας κ.α,  είναι κάποιες μόνον από τις Ι. Μονές τα Προσκυνήματα  και τις Ενορίες της Μητροπόλεώς μας, πού πανηγυρίζουν την Μετάσταση  της Θεοτόκου.

          Ο Σεβ. Μητροπολίτης Μαντινείας και Κυνουρίας κ.κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ,  όπως κάθε χρόνο, τέλεσε τον πανηγυρικό Εσπερινό της Εορτής, την Ι. Παράκληση και την Θεία Λειτουργία εις την Ιεράν Μονήν της Ελώνης Λεωνιδίου της Κυνουρίας.

Των  Ιερών Ακολουθιών μετείχαν, πλήθος Κληρικών, χιλιάδες Πιστών και ευλαβών Προσκυνητών  από όλες τις περιοχές της Ελλάδος, άνθρωποι ευλαβείς πού κατέφτασαν για  να ζητήσουν την παρηγοριά και την ενίσχυση της Θεοτόκου. Επίσης στην εορτή συμμετείχε  ο Υπουργός Υγείας κ. Ανδρέας Λυκουρέντζος καθώς και οι τοπικοί Αρχοντες του Λεωνιδίου και της Περιφερείας.

Πλήθους κόσμου,συνέρευσε και στην Ιστορική Ιερά Μονή της Παναγίας των Τσιπιανών στην Νεστάνη Μαντινείας. Την παραμονή και ανήμερα, των Ιερών Ακολουθιών και της ακολουθίας του Επιταφίου της Θεοτόκου, παρέστησαν,  ο Πρόεδρος της Δ / Επιτροπής και Προϊστάμενος του Μητροπολιτικού Ιερού Ναού Αγίου Βασιλείου Τριπόλεως Αιδ. Ιερέας π. Ιωάννης  Σουρλίγγας, πλαισιωμένος εκ των Ιερέων της Δ/ Επιτροπής  π. Σωτήριο Αθανασούλια, π. Βασίλειο Καραχάλιον και  π. Δημήτριον Τσεκούραν.

Κατά την περίοδο  του Δεκαπενταυγούστου, είναι πανελληνίως γνωστή η μεγάλη πανήγυρη πού τελείται  στόν Βυζαντινό Ι. Ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου στην Επισκοπή της Τεγέας, όπου εκεί της Ακολουθίας του Εσπερινού προέστη ο  Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς  μας Μητροπόλεως,  Πανοσ.    Αρχιμ. Θεόκλητος Αθανασόπουλος, ο οποίος και εγκαινίασε την παμπελοποννησιακή Έκθεση,   ευλογώντας  και την εμποροπανήγυρη  πού οργανώνει κάθε χρόνο ο Τεγεατικός Σύνδεσμος πέριξ του  Ιερού Ναού.

        Δύο μέρες μετά την Εορτή της Παναγίας, δηλαδή  την 17ην Αυγούστου, είθισται να τελείται Θεία Λειτουργία και Επιμνημόσυνη Δέηση υπέρ αναπαύσεως των ψυχών πάντων των Τεγεατών και κυρίως υπέρ των πεσόντων στους αγώνες του Έθνους μας. Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. κ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, όπως κάθε χρόνο, θα τελέσει την Θεία Λειτουργία αυτή και την Επιμνημόσυνο Δέηση υπέρ πάντων των κεκοιμημένων Τεγεατων αδελφών μας.

 

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ

ΤΗΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

 

Σήμερα  λοιπόν γιορτάζουμε  απ’ άκρη σε άκρη της γης, την Αγία  Μετάσταση της Θεοτόκου και αειπαρθένου Μαρίας. Είναι η στιγμή που  ο  Χριστός μας,  επέλεξε να παραλάβει κοντά του  πλέον τη Μητέρα του, γνωστοποιώντας της τη Μετάσταση της από τη γη με άγγελο τρείς μέρες νωρίτερα  και λέγοντας· «Έφτασε ο καιρός, εσένα τη Μητέρα μου, να σε πάρω κοντά μου. Να μη θορυβηθείς λοιπόν καθόλου γι’ αυτό, αλλά χαρούμενη να δεχτείς την είδηση, γιατί μεταβαίνεις στην αιώνιο ζωή».

Όταν το έμαθε αυτό η Παναγία μητέρα του Χριστού μας, χάρηκε. Αμέσως λοιπόν  οδεύει στο Όρος των Ελαιών με ζήλο για να προσευχηθεί. Μετά την προσευχή της επιστρέφει σπίτι της και αμέσως  συγκεντρώνει τους συγγενείς και τους γείτονες της, καθαρίζει το σπίτι, ετοιμάζει το νεκρικό κρεβάτι της και ό,τι άλλο χρειάζεται για την ταφή της, αποκαλύπτει στου γύρω της τα λόγια που της είπε ο άγγελος για τη Μετάσταση της στον ουρανό.

Οι γυναίκες που είχαν συγκεντρωθεί στην οικία της, όταν  άκουσαν αυτά  τα λόγια από την Παναγία,  ξέσπασαν σε  θρήνους και οδύρονταν γοερά. Όταν όμως σταμάτησαν το κλάμα, την παρακαλούσαν να μην τις αφήσει ορφανές. Η Παναγία μητέρα μας διαβεβαίωσε  όχι μόνον αυτές, αλλά και όλον τον κόσμο, ότι μετά τη Μετάσταση της θα  περιφρουρεί και θα  επιβλέπει τους πάντας.

Ενώ στο σπίτι της Θεομήτορος  διαδραματίζονται όλα όσα αναφέρουμε πιο πάνω,  ξαφνικά ακούγεται  ένας  ισχυρός θόρυβος και οι μαθητές του Χριστού με θαυμαστό τρόπο, φθάνουν όλοι μαζί στο σπίτι της Θεομήτορος. Ανάμεσα σ’ αυτούς βρίσκονται ο Διονύσιος ο Αρεοπαγίτης, ο Ιερόθεος και μαζί του ο Τιμόθεος, οι πεπληρωνένοι με Άγιο Πνεύμα Ιεράρχες, που με  νέφη μεταφέρθηκαν από μακριά και αυτοί στην οικία της. Όλοι, όταν έμαθαν την αιτία της συγκεντρώσεως τους, της έλεγαν τα έξης· «Εσένα, Δέσποινα, όταν παρέμενες στον κόσμο σε βλέπαμε σαν να βλέπαμε τον ίδιο τον Δεσπότη και Δάσκαλο μας και γι’ αυτό παρηγοριόμασταν τώρα όμως όπως βλέπεις γεμίσαμε από λύπη και δάκρυα, εξαιτίας της μεταστάσεώς σου. Επειδή όμως πηγαίνεις στα υπερκόσμια, χαιρόμαστε που έτσι αποφάσισε ο Θεός για σένα». Ενώ τα έλεγαν αυτά, η Παναγία τους απαντούσε· «Μη, φίλοι και μαθητές του Υιού και Θεού μου, μη μετατρέπετε τη χαρά μου σε πένθος, αλλά το σώμα μου να το κηδεύσετε, όπως θα το τακτοποιήσω εγώ πάνω στην κλίνη μου».

Αφού διαδραματιζόντουσαν όλα αυτά, φθάνει και ο θεσπέσιος Παύλος, ο οποίος πέφτει στα πόδια της Θεοτόκου, την προσκυνά και αρχίζει να της λέει πολλά εγκώμια· «Σε χαιρετώ, Μητέρα της ζωής και θεμέλιο του κηρύγματος μου. Αν και δεν είδα τον Χριστό, βλέποντας εσένα νόμιζα ότι έβλεπα Εκείνον».

Έπειτα τους αποχαιρετά όλους η Παρθένος, ξαπλώνει στο κρεβάτι της, τακτοποιεί το άχραντο σώμα της όπως ήθελε, δέεται για την ευρυθμία  του κόσμου και για ειρηνική συμπεριφορά των ανθρώπων,  δίδει τη ευχή της σε όλους και έτσι τέλος παραδίδει το πνεύμα της στα χέρια του Υιού και Θεού της.

Μετά απ’ αυτά ο Πέτρος αρχίζει να ψάλλει νεκρικά τροπάρια.  Ενώ μέρος του Αποστολικού  χορού σηκώνει το νεκρικό φορείο κι άλλοι με λαμπάδες και ύμνους προχωρούν και συνοδεύουν το θεοδόχο σώμα στο μνήμα. Τότε λοιπόν, ακριβώς  ακούγονταν άγγελοι να υμνολογούν και φωνές από τις υπερκόσμιες τάξεις των αγγέλων να γεμίζουν τον αέρα. Εκείνη τη στιγμή οι άρχοντες των Ιουδαίων παρακίνησαν μερικούς από τον όχλο και τους πείθουν να δοκιμάσουν να ανατρέψουν το φορείο, όπου είχε τοποθετηθεί το ζωαρχικό σώμα, και να το ρίξουν κάτω. Όμως η δικαιοσύνη του Θεού,  προφταίνει και τιμωρεί με τύφλωση όλους τους αυθάδεις. Ενός απ’ αυτούς του στερεί και τα δύο χέρια κόβοντας και τα δύο στους καρπούς, επειδή με μεγαλύτερη μανία όρμησε και άγγιξε το Ιερό εκείνο φορείο. Αυτός δίπλα στο φορείο με κομμένα τα μιαρά χέρια του από το ξίφος της δικαιοσύνης και κρεμασμένα στο κενό, έμεινε εκεί ελεεινό θέαμα, μέχρις ότου πίστεψε μ’ όλη του τη ψυχή και θεραπεύτηκε και έγινε πάλι υγιής όπως ήταν και προηγουμένως.   Μάλιστα δε, θέλοντας με κάθε τρόπο να σώσει τους τυφλούς, παίρνοντας ένα κομμάτι κλαδί φοινικιάς από το φορείο και αγγίζοντας με αυτό τους παθόντες, τους γιάτρεψε, επειδή πίστεψαν κι αυτοί.

Οι Απόστολοι, όταν έφτασαν στο χωριό  που λεγόταν Γεθσημανή και απόθεσαν στον τάφο το σώμα που υπήρξε η πηγή της ζωής, παρέμειναν  εκεί τρεις μέρες ακούγοντας μόνον αυτοί τις αγγελικές φωνές, οι οποίες δεν σταμάτησαν καθόλου. Η παράδοση μάλιστα λέει ότι  σύμφωνα με τη Θεία Οικονομία ένας από τους Αποστόλους, ο Θωμάς, δεν παρευρίσκετο την ώρα της κηδείας του σώματος, που ήταν η πηγή της ζωής, γιατί έφτασε την τρίτη μέρα,   το έφερε αυτό βαρέως και στενοχωριόταν, που δεν αξιώθηκε κι αυτός να πάρει μέρος στην τελετή όπως όλοι οι άλλοι συναπόστολοι. Έτσι αποφάσισαν, για χάρη του Αποστόλου που δεν πρόφτασε, να ανοίξουν τον τάφο για να προσκυνήσει κι αυτός, αλλά αυτό που είδαν τους άφησε άναυδους. Βρήκαν τον τάφο άδειο από το Άγιο σώμα. Τί θαύμα. Και μόνον το σάβανο ήταν εκεί, παρηγοριά για όλους όσοι στο μέλλον θα γνώριζαν λύπη και πόνους και θάνατο, αλλά και αδιάψευστη απόδειξη για τη μετάσταση της. Μέχρι σήμερα βέβαια φαίνεται ο λαξεμένος στην πέτρα τάφος, κενός από το σώμα της Θεοτόκου, αλλά πλήρης από την ευλογία και την χάρι με την οποία περιέβαλλε ο υιός και θεός της.

                                                          + Ιερεύς Ιωάννης Σουρλίγγας

  

δείτε περισσότερα »
Η εορτή της Παναγίας στην Ιερά Μονή Πεντέλης
Εκκλησία της Ελλάδος | Δημοσίευση: 15/08/2012

Κείμενο - Φωτογραφίες: Σπύρος Παπαγεωργίου 

 

Με κάθε μεγαλοπρέπεια που αρμόζει στο πρόσωπο της Θεοτόκου τελέσθηκε σήμερα στην Ιερά Μονή Πεντέλης, Πανηγυρική Θεία Λειτουργία. Στο Αρχιερατικό Συλλείτουργο συμμετείχαν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Θερμοπυλών Ιωάννης και ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Σελευκείας Εφραίμ, από το Πατριαρχείο Αντιοχείας, που παρεπιδημεί στην χώρα μας.

 

Πλήθος κόσμου και φέτος κατέκλυσε την Ιερά Μονή για να αναπέμπψει δεήσεις στην Υπεραγία Θεοτόκο.

 

Ο Καθηγούμενος της Μονής, κ. Ιωάννης, ευχήθηκε "η Κοίμηση της Θεοτόκου να είναι μια διαρκής πανήγυρη για όλους, όπως πανηγυρίζει και το μοναστήρι μας σήμερα. Η Παναγιά να μας χαρίζει φωτισμό, δύναμη και να πολλαπλασιάζει τις χαρές μας. 

δείτε περισσότερα »
Προσκύνημα στην Παναγία την Μυρτιδιώτισσα
Εκκλησία της Ελλάδος | Δημοσίευση: 15/08/2012

Σε χαλαρούς ρυθμούς, εκτός πρωτοκόλλου κι επισημοτήτων, ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς που βρίσκεται στην ιδιαίτερη πατρίδα του την Πύλο, τίμησε την εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.

Ο πρωθυπουργός συνοδευόμενος από την σύζυγό του Γεωργία προσκύνησε την Παναγία την Μυρτιδιώτισσα και παρακολούθησε την πανηγυρική Θεία Λειτουργία που τελέστηκε για την Θεομητορική εορτή της Κοιμήσεως.
 
Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας ο κ. Σαμαράς πήγε στην πλατεία της Πύλου για καφέ κι ευχήθηκε σε συμπατριώτες του κι επισκέπτες, που βρίσκονται στην περιοχή κάνοντας διακοπές, χρόνια πολλά με την βοήθεια της Παναγιάς. 

δείτε περισσότερα »
Ο Ιερώνυμος στην Παναγιά της Αγιάσου
Εκκλησία της Ελλάδος | Δημοσίευση: 15/08/2012

Ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος βρέθηκε σήμερα στην Αγιάσο Λέσβου και προεξήρχε των λατρευτικών εκδηλώσεων επί τη μνήμη της Υπεραγίας Θεοτόκου, συμπαραστατούμενος από τους Μητροπολίτες της νήσου, Μυτιλήνης Ιακώβου και Μηθύμνης Χρυσοστόμου.

Με ιδιαίτερη λαμπρότητα και μεγαλοπρέπεια εορτάστηκε επίσης στο Βέρμιο στην Παναγία Σουμελά η μνήμη της Κυρίας Θεοτόκου. Του Όρθρου και του Πατριαρχικού συλλείτουργου, προεξήρχε ο Πατριάρχης Αλεξανδρείας Θεόδωρος.

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος προεξήρχε της Θείας Λειτουργίας στην Παναγία Σουμελά στην Τραπεζούντα, συμπαραστατούμενος από τον μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμο. 

Τις λατρευτικές εκδηλώσεις κάλυψαν τηλεοπτικά η ΕΡΤ και ΕΤ3 αντιστοίχως.

  

δείτε περισσότερα »
Όλοι στην μητρική αγκαλιά Της
Εκκλησία της Ελλάδος | Δημοσίευση: 14/08/2012

(φωτο ierovima) Με κάθε λαμπρότητα και κατάνυξη, τελέστηκε σήμερα 14 Αυγούστου στον πανηγυρίζοντα ιερό ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου Γλυφάδος (Παναγίτσα) ο Πανηγυρικός Εσπερινός μετ’ αρτοκλασίας, χοροστατούντος του μητροπολίτη Γλυφάδας κ. Παύλου.

Εκατοντάδες προσκυνητές, κάθε ηλικίας είχαν από νωρίς κατακλύσει τον ιερό ναό. Όλοι προσέτρεξαν στην στοργική αγκαλιά Της και όλοι είχαν κάτι να ζητήσουν από Την Υπεραγία Θεοτόκο, Την Μητέρα όλων.  

δείτε περισσότερα »
Διορθόδοξη συνάντηση για τον Θρησκευτικό Τουρισμό στο Βόλο
Εκκλησία της Ελλάδος | Δημοσίευση: 14/08/2012

Σπουδαία Διορθόδοξη Συνάντηση για την ανάδειξη του Θρησκευτικού τουρισμού στην Μαγνησία συνδιοργανώνουν, από 20 – 25 Αυγούστου 2012, η Ιερά Μητρόπολη Δημητριάδος και ο Δήμος Βόλου. Στην συνάντηση θα συμμετάσχουν Εκκλησιαστικές αντιπροσωπείες από τα Ορθόδοξα Πατριαρχεία Μόσχας, Σερβίας, Ρουμανίας, Βουλγαρίας και την Εκκλησία της Κύπρου.

 

Σύμφωνα με το πρόγραμμα του πενθημέρου, την Δευτέρα 20/8, στις 5,15 μ.μ. θα γίνει η επίσημη υποδοχή των Αντιπροσωπειών από τον Δήμαρχο Βόλου κ. Πάνο Σκοτινιώτη στο Δημαρχείο της πόλης.

Στις 7 μ.μ. θα τελεστεί επίσημη Δοξολογία στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Βόλου και αμέσως μετά θα πραγματοποιηθεί επίσκεψη στο «Αθανασάκειο» Αρχαιολογικό Μουσείο.

 

Την Τρίτη 21/8, στις 9 π.μ. οι ξένοι επισκέπτες θα ξεναγηθούν στον Αρχαιολογικό χώρο του Διμηνίου και στις 11 π.μ. θα συμμετάσχουν σε Ημερίδα, με θέμα «Θρησκευτικός Τουρισμός», που θα πραγματοποιηθεί στο Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας. Στις 7.30 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί προσκύνημα στην Ιερά Μονή Παμμεγίστων Ταξιαρχών Πηλίου.

 

Την Τετάρτη 22/8 οι Αντιπροσωπείες θα επισκεφθούν την Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου Ανατολής Αγιάς, ενώ το απόγευμα θα συμμετάσχουν στην μεγάλη πανήγυρη της Τοπικής Εκκλησίας στην Ιερά Μονή Παναγίας Κάτω Ξενιάς Αλμυρού και το βράδυ θα επισκεφθούν  την ανδρώα Ιερά Μονή Ξενιάς.

 

Την Πέμπτη 23/8 οι Αντιπροσωπείες θα συμμετάσχουν στην Πανηγυρική Θεία Λειτουργία στην Ιερά Μονή Παναγίας κάτω Ξενιάς και το απόγευμα θα επισκεφθούν την Πορταριά και την Μακρινίτσα και τους ιστορικούς Ιερούς Ναούς Αγίου Νικολάου και Παναγίας αντιστοίχως.

 

Την Παρασκευή 24/8 θα πραγματοποιηθεί ο γύρος του Πηλίου και οι φιλοξενούμενοι θα επισκεφθούν τα Χάνια, τον Κισσό, όπου θα προσκυνήσουν στον περικαλλή Ιερό Ναό της Αγίας Μαρίνης, τον Άγιο Ιωάννη Πηλίου, την Τσαγκαράδα και τον Ναό της Αγίας Παρασκευής, ενώ θα καταλήξουν στις Μηλιές, όπου θα προσκυνήσουν στον ιστορικό Ναό των Ταξιαρχών και θα επισκεφθούν την Βιβλιοθήκη του Ανθίμου Γαζή.

 

Οι ξένες αντιπροσωπείες θα αναχωρήσουν το Σάββατο 25/8.

 

 

 

 

 

Εκ του Γραφείου Τύπου

 

  

δείτε περισσότερα »
Η Παναγία του Βούζη στο Ναύπλιο
Εκκλησία της Ελλάδος | Δημοσίευση: 14/08/2012

(φωτορεπορτάζ Ευαγ. Μπουγιώτης)

Με ένα ιδιαίτερο τρόπο τιμάται η εορτή της Παναγίας στην περιοχή Αγίας Τριάδος (Βούζη) , του δήμου Ναυπλίου, όπου την προπαραμονή της εορτής της Κοιμήσεως μεταφέρεται η ιερή εικόνα της Παναγίας από το νέο Ναό της Αγίας Τριάδος, στην βυζαντινή Εκκλησία της κοιμήσεως του 11ου αιώνα. Μετά το τέλος της παρακλήσεως ο Ιερέας μαζί με τους πιστούς μεταφέρει την θαυματουργή εικόνα της κοιμήσεως της Παναγίας στον παλαιό ναό,που γιορτάζει. Στη λιτανεία συμμετέχει πλήθος πιστών και μετά την ολοκλήρωσή της ψάλλονται τα εγκώμια στην Υπεραγία Θεοτόκο.

Έτσι και φέτος τελέστηκε από τον πρωτοπρεσβύτερο Γεώργιο Μητροσίλη ο εσπερινός και ακολούθως διαβάστηκαν τα εγκώμια στην Παναγία μας. Η εικόνα παραμένει στον βυζαντινό Ναό μέχρι και την κυριώνυμη ημέρα οπότε μετά τη θεία λειτουργία επιστρέφει και πάλι στη νέα Εκκλησία του χωριού.

Η Παναγία του Βούζη

Στο ωραίο και ιστορικό χωριό της Αγίας Τριάδος( Μέρμπακα )βρίσκει κανείς έναν βυζαντινό ναό, εξαίρετης αρχιτεκτονικής τεχνοτροπίας και μεγάλης ιστορικής αξίας. Είναι ο ναός της Κοίμησης της Θεοτόκου, ή απλά της Παναγίας. Ο ναός αυτός είναι από τους πιο αξιόλογους βυζαντινούς ναούς της περιόδου των Κομνηνών, και σύμφωνα με την άποψη της ερευνήτριας Ντιάνας Αντωνακάτου «ο ωραιότερος στην Αργολίδα».

Ο Γεώργιος Σωτηρίου, περιγράφοντας τον ναό, λέει πως είναι «...σύνθετος τετρακιόνιος, με πρισματικό τρούλλο, με νάρθηκα και κομψά προστώα, προ της δυτικής εισόδου και των πλαγίων πυλών. Τους τοίχους του ναού περιθέουν ζωφόροι από κεραμικούς μαιάνδρους».

Ο Χαράλαμπος Μπούρας, δηλώνει εμφατικά πως ο ναός της Παναγίας του Βούζη «είναι από τις γνωστότερες και ομορφότερες εκκλησίες της Ελλάδας, σταυροειδούς τύπου, με τρούλο που είναι διατηρημένος σε εξαιρετική κατάσταση». Είναι ενδιαφέρον οτι βρίσκει γοτθικές επιρροές στην αρχιτεκτονική του ναού και στα διακοσμητικά στοιχεία των εξωτερικών τοίχων. Και συνεχίζει λέγοντας πως «ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της εκκλησίας είναι η απουσία λευκού μαρμάρου, ενώ έχει χρησιμοποιηθεί σκαλιστός πωρόλιθος για όλα τα γλυπτά αρχιτεκτονικά στοιχεία».

Ένα από τα σπουδαία στοιχεία του ναού είναι και το ηλιακό ρολόϊ του, για το οποίο έχουν πραγματοποιηθεί και δημοσιευθεί αρκετές και ενδιαφέρουσες μελέτες, ελλήνων και ξένων ειδικών. Η Mary Lee Coulson υποστηρίζει χαρακτηριστικά, πως το ηλιακό ρολόϊ του εν λόγω ναού είναι αναμφίβολα σύγχρονο με τον ίδιο τον ναό, κι «έχει τοποθετηθεί πάνω από την είσοδο του νάρθηκα, πράγμα που το συνδέει με την έννοια της εισόδου ή της εξόδου από έναν χώρο (κόσμο) σε έναν άλλο».

Αν θέλουμε βέβαια να συνδέσουμε τον εν λόγω ναό με την εκκλησιαστική, αλλά και την πολιτική, ιστορία του τόπου, θα πρέπει να αναφέρουμε πως ο κτήτορας της Αγίας Μονής Άρειας, κοντά στο Ναύπλιο, Επίσκοπος Άργους και Ναυπλίου Λέων (1143-1157), για πολύ σημαντικούς λόγους έγινε κτήτορας κι ενός νέου μοναστηριού, το οποίο είχε ως καθολικό τον ναό Κοίμησης της Θεοτόκου στο Μέρμπακα. Το νέο αυτό μοναστήρι έμεινε στη συνείδηση της τοπικής εκκλησιαστικής ιστορίας με το όνομα «Παναγία του Βούζη». Η επωνυμία «Βούζη» ήταν προφανώς το ειδικό τοπωνύμιο της περιοχής, που πιθανότατα δόθηκε στον τόπο από τον άρχοντα, στην ιδιοκτησία του οποίου ανήκε η περιοχή. Το τοπωνύμιο αυτό όμως λίγο το ενθυμούνται σήμερα οι κάτοικοι της περιοχής. Το συνδέουν δε περισσότερο με τον ναό της Παναγίας.

Ο βασικός λόγος ίδρυσης του μοναστηριού της Παναγίας του Βούζη, ήταν οτι ο Λέων επιθυμούσε η μοναστική αδελφότητα της προαναφερθείσης Αγίας Μονής Άρειας να χρησιμοποιεί το νέο μοναστήρι στο Βούζη ως καταφύγιο, όταν οι πειρατές πραγματοποιούσαν επιδρομές εναντίον της.

Ο Γεώργιος Σωτηρίου και ο Γεώργιος Χώρας, δέχονται ότι η Παναγία του Βούζη θα πρέπει μάλλον να κτίσθηκε πριν (ή γύρω από) το 1144, ενώ η Gisèle Hadji-Minaglou και ο A. Struck προτείνουν εποχή ίδρυσης λίγο μετά το 1150. Η Theodora MacKay και η Diana Wright, παρατηρώντας την μορφή των κιόνων, καθώς και τα εντοιχισμένα διακοσμητικά κεραμεικά κύπελλα (ceramic bowls), πιστεύουν οτι ο ναός και το μοναστήρι πρέπει να κτίσθηκαν κατά το δεύτερο μισό του 13ου αι. Την τελευταία άποψη υποστηρίζει (μάλλον για διαφορετικούς λόγους, που θα φανούν παρακάτω) και η Mary Lee Coulson. Πάντως και τα δύο μοναστήρια ήταν γυναικεία στην αρχή, αλλά αυτό στην Άρεια μετατράπηκε αργότερα από τον Λέοντα- σε ανδρικό.

Το 1277 έρχεται και κάνει έδρα του το μοναστήρι της Παναγίας του Βούζη ο προαναφερθείς Λατίνος Επίσκοπος Wilhelm von Moerbeke. Ο χρόνος της παραμονής του στο Μέρμπακα παραμένει μέχρι σήμερα ένα μυστήριο. Σε κατοπινά χρόνια, την εποχή της Β’ Ενετοκρατίας (1686-1715), ίσως το 1691, το μοναστήρι γίνεται κατ’ αρχάς μετόχιο της κοντινής Ιεράς Μονής του Αγ. Θεοδοσίου, διατηρώντας όμως δική του περιουσία. Κατόπιν παραχωρείται από τον Δόγη της Βενετίας Φραγκίσκο Μοροζίνη στον Επίσκοπο Ρεθύμνης Αθανάσιο Χορτάτση, ο οποίος κατοικούσε την εποχή εκείνη στην Πελοπόννησο.

Από το 1715 και μέχρι το 1770 το μοναστήρι της Παναγίας του Βούζη γίνεται έδρα του μητροπολίτη Άργους, ο οποίος αναγκάσθηκε να αφήσει την φυσική του έδρα, λόγω πιέσεων που ασκούσαν σ’ αυτόν οι Τούρκοι κατακτητές. Το γεγονός οτι το μοναστήρι αυτό στο Βούζη έγινε έδρα Μητροπόλεως, αποδεικνύει οτι θα πρέπει να βρίσκονταν σε μεγάλη ακμή, κυρίως όσον αφορά την κτιριακή του υποδομή και την οικονομική του κατάσταση.

Από το 1770 και ύστερα αρχίζει το ξεπούλημα όλης της περιουσίας.

Ανεξακρίβωτη πληροφορία λέει πως το μοναστήρι πυρπολήθηκε από τους Τούρκους, ίσως το 1825, κατά την διάρκεια του Μεγάλου Αγώνα. Στα 1833 το μοναστήρι υπάρχει ακόμη, αν και θεωρείται «μονή διαλελυμένη», χωρίς όμως κελλιά, χωρίς μοναχούς και με ελάχιστη περιουσία (20 στρέμματα περιβόλι με 30 διάφορα καρποφόρα δένδρα), την οποία νέμεται ο τότε Πρωτοσύγκελλος Άργους Αθανάσιος.

Σιγά - σιγά η αίγλη του μοναστηριού ξεπέφτει, η περιουσία του περνά αθόρυβα στα χέρια των κατοίκων του Μέρμπακα (το οποίο διευρύνεται συνεχώς), και τα διάφορα κτίσματά του καταρρέουν, χωρίς κανείς να φροντίζει πια γι’ αυτά.

Οι ανασκαφές που πραγματοποιήθηκαν, μέσα στο ναό, κατά την περίοδο 1989-1990, έφεραν στην επιφάνεια μία κρύπτη, που βρίσκεται κάτω από το Ιερό Βήμα, τον στυλοβάτη του παλαιού εικονοστασίου, αλλά και τάφους, κάτω από τον κυρίως ναό και τον νάρθηκα. Οι τάφοι αυτοί χρονολογούνται από την υστερο-βυζαντινή περίοδο και την εποχή της τουρκοκρατίας.

Η Mary Lee Coulson πιστεύει οτι «ο θολωτός θάλαμος που βρέθηκε κάτω από το Ιερό Βήμα και είναι σύγχρονος με τον ναό, θα μπορούσε να προορίζεται μόνο ως ταφικός. Αυτό αποτελεί σοβαρή ένδειξη οτι ο ναός δεν ήταν ορθόδοξος, αλλά καθολικός». Το τελευταίο αυτό σημείο είναι οπωσδήποτε ακραίο επιστημονικά, ενώ μπορεί να θεωρηθεί οτι έχει κάποια διάσταση αληθείας μόνο στο βαθμό που αναφέρεται στην παρουσία του Λατίνου Επισκόπου της περιοχής (στα χρόνια της Α’ Ενετοκρατίας) Wilhelm von Moerbeke στο μοναστήρι του Βούζη. Γιατί ούτως ή άλλως είναι πασιφανές, από όλα τα αρχιτεκτονικά και ιστορικά στοιχεία, οτι ο ναός της Παναγίας του Βούζη χτίσθηκε ως βυζαντινός και Ορθόδοξος, για χρήση από τους Ορθόδοξους πιστούς.

Αξίζει επίσης ν’ αναφερθεί, οτι παράλληλα με τις ανασκαφές, πραγματοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια και κάποιες εργασίες συντήρησης του ναού και καθαρισμού των τοιχογραφιών.

 

δείτε περισσότερα »

Σελίδες : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621

Αρχείο Ειδήσεων
<Νοέμβριος 2018>
ΔεΤρΤεΠεΠαΣάΚυ
2930311234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293012
3456789

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κάντε click ΕΔΩ για να επικοινωνήσετε μαζί μας.

Εορτολόγιο

Σήμερα 21/11/2018 γιορτάζουν:

Βιργινία, Λεμονιά, Μαρία, Μάριος, Μάρω, Μαριώ, Μαριωρή, Μαρίκα, Μαριγώ, Μαριγούλα, Μαρούλα, Μαρίτσα, Μαριέττα, Μαρούσα, Μάρσια, Σουλτάνα, Σουλτάνης, Σούζυ, Σούζη, Σουλτανίτσα, Τάνια, Δέσποινα, Δεσποινούλα, Δέσπω, Δεσπούλα, Δεσποίνου, Δεσποίνω, Δεσποινιώ, Ντέπη, Πέπη, Ζέπω, Πιπίνα

Πηγή: www.eortologio.gr