Εκκλησία της Ελλάδος

Το Ναύπλιο τίμησε τον Άγιο Σπυρίδωνα
Εκκλησία της Ελλάδος | Δημοσίευση: 12/12/2012

(φωτορεπορτάζ Ευαγ.Μπουγιώτης) Με κάθε λαμπρότητα η πόλη του Ναυπλίου τιμά την μνήμη  η μνήμη του Επισκόπου Τριμυθούντος Αγίου Σπυρίδωνος ,στον ιστορικό ιερό ναό του Αγίου στην παλιά πόλη του Ναυπλίου. Τον πανηγυρικό εσπερινό τέλεσε ο θεοφιλέστατος επίσκοπος Επιδαύρου κ.Καλλίνικος ,παρόντος και του μητροπολίτη Αργολίδος κ.κ. Ιακώβου. Στο τέλος του αρχιερατικού εσπερινού ο θεοφιλέστατος κήρυξε τον θείο λόγο. 

 

«Είναι ό μόνος ναός πού χτίσθηκε το 1702 με τις φροντίδες και τα έξοδα της Ναυπλιακής Αδελφότητας των Ορθοδόξων Ελλήνων, όπως θετικά βεβαιώνει πλάκα εντειχισμένη στην ανατολική πλευρά με κτιτορική επιγραφή σε Ιαμβικούς στίχους: 

δείτε περισσότερα »
«Στην παλάμη του Θεού»
Εκκλησία της Ελλάδος | Δημοσίευση: 11/12/2012

(Ι.Μ.Σύρου)

Την  Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου, ο Σεβ. Μητροπολίτης μας παρέστη στη Χριστουγεννιάτικη Εκδήλωση του Παιδικού Σταθμού και Νηπιαγωγείου της Ιεράς Μητροπόλεως, με την επωνυμία «ΣΤΗΝ ΠΑΛΑΜΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, που παρουσιάστηκε με επιτυχία στην αίθουσα Εκδηλώσεων του Συγκροτήματος των Λυκείων Σύρου και απέσπασε άριστες εντυπώσεις από τους παρισταμένους γονείς των παιδιών.

ΦΩΤΟ : Στέφανος Μαμίδης  

δείτε περισσότερα »
«Η Εκκλησία βγαίνει στους δρόμους»
Εκκλησία της Ελλάδος | Δημοσίευση: 11/12/2012

(Ι.Μ.Βεροίας) Ξεκίνησε ο φετινός «Έρανος της Αγάπης» ο οποίος θα διαρκέσει μέχρι και τις 17 Δεκεμβρίου. Φέτος η διεξαγωγή του Εράνου, που ενισχύει τις φιλανθρωπικές δραστηριότητες της Ιεράς Μητροπόλεως και των κατά ενορίας λειτουργούντων φιλοπτώχων ταμείων, έχει ακόμα μεγαλύτερη σημασία λόγω της κορύφωσης της οικονομικής κρίσης που έχει επηρεάσει δυσμενώς μεγάλο αριθμό συνανθρώπων μας οι οποίοι στερούνται ακόμη και τα απολύτως απαραίτητα αγαθά.

 

Με την ευκαιρία διεξαγωγής του Εράνου της Αγάπης ο σεβσαμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας εξέδωσε ποιμαντορική εγκύκλιο στην οποία αναφέρει:

 

Τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητά,

 

Σὲ λίγες ἡμέρες πλησιάζει ἡ μεγάλη ἑορτὴ τῆς θείας Ἐπιφανείας, τῆς θείας φιλανθρωπίας, τῆς θείας συγκατάβασης, ἡ ἑορτὴ τῶν Χριστουγέννων, κατὰ τὴν ὁποία βλέπουμε σαρκωθέντα τὸν Θεὸ τῆς ἀγάπης. Αὐτὴν τὴν περίοδο ἔχει ἀπὸ χρόνια καθιερώσει ἡ τοπική μας Ἐκκλησία ὡς πρόσφορη γιὰ τὴν διενέργεια τοῦ καθιερωμένου Ἐράνου τῆς Ἀγάπης, κατὰ τὸν ὁποῖο συγκεντρώνει χρήματα γιὰ τὶς ἀνάγκες τοῦ φιλανθρωπικοῦ της Ἔργου.

Πέρυσι ἀπὸ τὸν     Ἔρανο τῆς Ἀγάπης συγκεντρώθηκε τὸ ποσὸ τῶν 103.096 εὐρώ, ποὺ διατέθηκε μαζὶ μὲ πολλαπλάσιά του χρηματικὰ ποσὰ ἀπὸ τὸ Γενικὸ Φιλόπτωχο Ταμεῖο καὶ τὰ Ἐνοριακὰ Φιλόπτωχα Ταμεῖα γιὰ τὶς ἀνάγκες ἀστέγων, ἀπόρων, ἀσθενῶν, φυλακισμένων καὶ ἄλλων ἀναξιοπανθούντων ἀδελφῶν μας.

Κατανοῦμε ὅλοι μας πολὺ καλὰ ὅτι οἱ μέρες ποὺ ζοῦμε εἶναι δύσκολες. Ὅλοι στερούμαστε, ὅλοι ὑπομένουμε τὶς συνέπειες τῆς κρίσης, ὅλοι ὑποφέρουμε. Μέσα σ’ ἕνα τέτοιο βαρὺ οἰκονομικὸ κλίμα εἶναι πολὺ δύσκολο γιὰ τὴν Ἐκκλησία νὰ βγῇ στοὺς δρόμους, νὰ χτυπήσῃ τὶς πόρτες σας καὶ νὰ ἀναζητήσῃ τὴ βοήθειά σας γιὰ τοὺς ἀνθρώπους ποὺ στεροῦνται τὰ ἀναγκαῖα, γι’ αὐτοὺς ποὺ περνοῦν τὸ χειμώνα μέσα στὸ κρύο χωρὶς ἠλεκτρικὸ ῥεῦμα, γι’ αὐτοὺς ποὺ περιμένουν τὸ καθημερινό τους φαγητὸ ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία, γι’ αὐτούς, οἱ ὁποῖοι δὲν θὰ ἀντέξουν νὰ συνεχίσουν, ἂν δὲν τοὺς βοηθήσῃ ἡ Ἐκκλησία.

Εἶναι δύσκολο γιὰ τὶς ἐθελόντριες τῶν φιλοπτώχων νὰ βγαίνουν κάθε φορὰ, κάθε χρόνο, στὴ «ζητιανιὰ» μέσα στὸ κρύο τοῦ χειμώνα· εἶναι λυπηρὸ γι’ αὐτὲς καὶ φαντάζει ἀποκαρδωτικὸ νὰ ἀκοῦν τοὺς χλευασμοὺς τῶν ἀδιάφορων, ἀκόμη δὲ καὶ τὶς ὕβρεις τῶν κακόψυχων ἀνθρώπων, μόνο καὶ μόνο ἐπειδὴ ζητοῦν οἰκονομική βοήθεια, γιὰ νὰ ἀνακουφιστῇ ὁ πόνος τῶν ἀδελφῶν μας. Εἶναι ὅντως πολὺ δύσκολο σ’ αὐτὴν τὴν περίοδο νὰ διενεργηθῇ ὁ Ἔρανος τῆς Ἀγάπης. Ὅμως ἡ Ἐκκλησία θὰ κάνῃ ἀκόμη μία φορὰ τὴν ὑπέρβαση καὶ θὰ τολμήσῃ. Θὰ βγῇ καὶ φέτος στοὺς δρόμους, γιὰ νὰ ζητήσῃ τὴν συνδρομή σας, ὄχι γιὰ τοὺς Ναούς, ἀλλὰ γιὰ τοὺς φτωχοὺς ἀδελφοὺς τοῦ Χριστοῦ, τοὺς ἔμψυχους ναοὺς τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Θά βγῇ καὶ φέτος ἡ Ἐκκλησία στοὺς δρόμους καὶ θὰ ταπεινωθῇ γιὰ ἄλλη μιὰ φορὰ ὑπὲρ τῶν ἀναξιοπαθούντων, θὰ ἀγωνιστῇ ἴσως περισσότερο ἀπὸ κάθε ἄλλη χρονιά, ὥστε νὰ καλύψῃ ὅσες περισσότερες ἀνάγκες μπορεῖ.

Γι’ αὐτὸ σᾶς παρακαλῶ καὶ προτρέπω πατρικὰ ὅλους νὰ μὴν κλείσετε τὴν πόρτα στὶς κυρίες τῶν φιλοπτώχων, ποὺ θὰ βγοῦν αὐτὲς τὶς μέρες γιὰ τὸν Ἔρανο τῆς Ἀγάπης, ἀπὸ τὶς 8 ἕως τὶς 17 Δεκεμβρίου· νὰ μὴν κλείσετε τὴν πόρτα σας στὸν Χριστό, ποὺ θὰ σταθῇ στὸ κατώφλι σας, γιὰ νὰ σᾶς ζητήσῃ ἐλεημοσύνη. Δέν περιμένουμε μεγάλα ποσά, εἶναι κατανοητὸ τὸ πρόβλημα σὲ κάθε χριστιανικὴ οἰκογένεια. Ὅμως ἔστω καὶ ἡ ἐλάχιστη βοήθεια ἀπὸ τὸ ὑστέρημά σας θὰ ἀνακουφίσῃ κάπως τὸν πόνο κάποιου ἄλλου μὲ μεγαλύτερες ἀνάγκες. Ὁ Κύριος ἄλλωστε ἐπῄνεσε τὸ δίλεπτο τῆς φτωχῆς χήρας. Κι ἂν ὅλοι μαζὶ στηρίξουμε αὐτὴν τὴν προσπάθεια τῆς Ἐκκλησίας, θά συμβάλουμε στὸ νὰ ξεπεραστῇ ἐν μέρει ἡ κρίση, νὰ ἀνακουφιστῇ γρηγορότερα καὶ πιὸ ἀποτελεσματικὰ ὁ ἀνθρώπινος πόνος.

Φέτος οἱ ἀνάγκες εἶναι πολὺ περισσότερες. Ἡ μικρὴ βοήθειά μας μπορεῖ νὰ βελτιώσῃ τὴν κατάσταση. Ἂς μὴν ἀφήσουμε τὴν εὐκαιρία νὰ φύγῃ, ἂς γίνουμε κι ἐμεῖς συνεργοὶ στὸ ἔργο τοῦ Χριστοῦ, ποὺ ἔρχεται νὰ γεννηθῇ στὴ Βηθλεέμ, γιὰ νὰ ἀλλάξῃ τὸν κόσμο.

Μετὰ πατρικῶν εὐχῶν

Ὁ Μητροπολίτης

† Ὁ Βεροίας, Ναούσης καὶ Καμπανίας Παντελεήμων

  

δείτε περισσότερα »
Τα λείψανα του Αγίου Ελευθερίου και της μητρός του Αγίας Ανθίας από το Βατικανό στην Αλεξανδρούπολη
Εκκλησία της Ελλάδος | Δημοσίευση: 11/12/2012

(Ι.Μ.Αλεξανδρουπόλεως) Τη μνήμη του Αγίου Ιερομάρτυρος Ελευθερίου τιμά το Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2012 η Εκκλησία μας. Στην Ιερά Μητρόπολη Αλεξανδρουπόλεως πανηγυρίζει ο ομώνυμος Ιερός Ναός στην Αλεξανδρούπολη και φέτος έχουν προγραμματιστεί λατρευτικές ακολουθίες προεξάρχοντος του Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως κ. Ανθίμου, με την ξεχωριστή ευλογία της υποδοχής και παρουσίας των λειψάνων του Αγίου Ελευθερίου και της μητρός του Αγίας Ανθίας, η μνήμη της οποίας τιμάται από την Ορθόδοξη Εκκλησία μας την ίδια ημέρα. Τα λείψανα των Αγίων δωρήθηκαν ύστερα από αίτημα του Μητροπολίτου μας στο Βατικανό και στην Ρωμαιοκαθολική Επίσκοπή του Ριέτι της Ιταλίας (όπου και βρίσκονται), και θα παραμείνουν πλέον στον Ναό του Αγίου Ελευθερίου προς ευλογία και ενίσχυση των πιστών. 

δείτε περισσότερα »
Η ΔΗΜΑΡ για το πόθεν έσχες ιεραρχών
Εκκλησία της Ελλάδος | Δημοσίευση: 11/12/2012

Επίκαιρη ερώτηση προς τον υπουργό Οικονομικών σχετικά με τους φορολογικούς ελέγχους σε εκκλησιαστικά ιδρύματα και κληρικούς κατέθεσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκος Τσούκαλης.

Ο κ. Τσούκαλης επανέρχεται στο θέμα καθώς, όπως αναφέρει, από την απάντηση του υπουργείου σε προηγούμενη ερώτησή του, παραμένουν αναπάντητα ερωτήματα.

Δεδομένου, όπως σημειώνει, ότι η Ιεραρχία της Εκκλησίας έχει αποφασίσει ήδη από το 2005 την εφαρμογή του «πόθεν έσχες» για τους ιεράρχες, κληρικούς, αλλά και λαϊκούς που κατέχουν υψηλόβαθμες θέσεις σε εκκλησιαστικούς οργανισμούς, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΔΗΜΑΡ ζητεί να μάθει σε ποιες ιερές μονές και μητροπόλεις διενεργήθηκαν έλεγχοι, πόσες εκθέσεις ελέγχου έχουν καταρτιστεί, πόσα πρόστιμα και προσαυξήσεις έχουν επιβληθεί και πόσα έχουν εισπραχθεί και τέλος αν υπάρχει πρόθεση επέκτασης των ελέγχων σε άλλα εκκλησιαστικά ιδρύματα και πρόσωπα.

δείτε περισσότερα »
Το ΣΔΟΕ ψάχνει τα περιουσιακά στοιχεία του μητροπολίτη
Εκκλησία της Ελλάδος | Δημοσίευση: 10/12/2012

Συνήλθε σήμερα Δευτέρα, 10 Δεκεμβρίου 2012, στην πρώτη Συνεδρία Της για τον μήνα Δεκέμβριο η Διαρκής Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πασης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.

Κατά την σημερινή Συνεδρία :

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος επικύρωσε τα Πρακτικά της Εξουσιοδοτήσεως.

Ο Μακαριώτατος Πρόεδρος, ενημέρωσε τα Μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου ότι, κατόπιν του παρατεταμένου δημοσιογραφικού θορύβου, περί των ελέγχων του Σ.Δ.Ο.Ε. για φορολογικώς αδικαιολόγητο πλουτισμό εκκλησιαστικών προσώπων, απέστειλε Επιστολή προς τον Ειδικό Γραμματέα του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, για το αν υπάρχουν σε εξέλιξη ελεγκτικές διαδικασίες για το θέμα αυτό και σε θετική περίπτωση, να χορηγηθούν αντίγραφα των πορισμάτων προς την Ιερά Σύνοδο, ώστε να γίνουν οι σύμφωνα με τους Ιερούς Κανόνες και τους Νόμους ενέργειες.

Με την από 5.12.2012 απαντητική Επιστολή του, ο Ειδικός Γραμματεύς του Σ.Δ.Ο.Ε. κ. Στυλιανός Στασινόπουλος ενημέρωσε τον Μακαριώτατο, ότι μέχρι σήμερα δεν διακριβώθηκε η βασιμότητα των καταγγελιών και ότι εφ ὅσον, από την επεξεργασία του συνόλου των στοιχείων προκύψει μη αιτιολογημένη, από τα δηλωθέντα εισοδήματα, περιουσιακή κατάσταση, θα κληθεί ο ελεγχόμενος για να ενημερώσει περί αυτών.

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ενέκρινε τις ενέργειες του Μακαριωτάτου και αναμένει την σχετική ενημέρωση από το Σ.Δ.Ο.Ε.

Στη συνέχεια ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ηλείας κ. Γερμανός, εκ μέρους του Διοικητικού Συμβουλίου, ενημέρωσε σχετικά με τις ενέργειες για την εκκαθάριση της Μ.Κ.Ο. «ΑΓΑΠΗ». Ομοίως εκ μέρους της εκκαθαριστικής Επιτροπής της Εταιρείας, έδωσε διευκρινήσεις επί θεμάτων αρμοδιότητός του, ο κ. Χαράλαμπος Αποστολόπουλος.

Κατόπιν ο Μακαριώτατος ενημέρωσε τα Μέλη της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου περί της επισκέψεως στην Εκκλησία μας του Γενικού Γραμματέως του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών Δρος OlavFykseTveitκαι του Γενικού Γραμματέως του Συμβουλίου Ευρωπαϊκών Εκκλησιών Δρος GuyLiagre, τους οποίους συνόδευαν και άλλα υπηρεσιακά πρόσωπα των δύο Συμβουλίων. Οι δύο Γραμματείς ενημερώθηκαν από τον Μακαριώτατο και από υπηρεσιακά πρόσωπα της Ελληνικής Πολιτείας σχετικά με την κρίση που μαστίζει την ελληνική κοινωνία. Με την ευκαιρία δε της απονομής στην Ευρωπαϊκή Ένωση του Βραβείου «Νόμπελ» για την Ειρήνη, απηύθηναν ανοικτή επιστολή προς την Ευρωπαϊκή Ένωση για την επίλυση της χρηματοπιστωτικής κρίσεως τονίζοντας τα εξής :

« Ο λαός της Ελλάδος κατηγορείται δια την κρίσιν ταύτην ανά την Ευρώπην. Η ευθύνη δια την κατάστασιν ταύτην βαρύνει και την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκήν Ένωσιν, τόσον τους δανειστάς, όσον και τους δανειολήπτας. Απευθύνομεν έκκλησιν προς την Ευρωπαϊκήν Ένωσιν να αντιμετωπίση ταύτην ουχί μόνον ως κρίσιν ελληνικήν, αλλ ὡς κρίσιν ευρωπαϊκήν. Έκαστος υπέχει ευθύνας δια τον ρόλον, τον οποίον διεδραμάτισεν και δια την ανταπόκρισιν την οποίαν προσφέρει.

Ἡ ευρωπαϊκή ιστορία μας διδάσκει ότι αι χρηματοοικονομικαί κρίσεις έχουσι πάντοτε μίαν ανθρωπιστικήν και κοινωνικήν διάστασιν, η οποία είναι δυνατόν να οδηγήση εις πολιτικήν κρίσιν. Από κοινού μετά της Εκκλησίας της Ελλάδος λαμβάνομεν επίσης σοβαρώς υπ ὄ­ψει τας πολιτικάς και κοινωνικάς επιπτώσεις του διογκουμένου ρατσισμού και εξτρεμισμού εν Ελλάδι. Νέφη καταιγίδος συγκεντρώνονται εις τον ορίζοντα και δεν είναι δυνατόν ούτε να αγνοηθούν ούτε να εξορκισθούν.

Το Παγκόσμιον Συμβούλιον Εκκλησιών και το Συμβούλιον Ευρωπαϊκών Εκκλησιών, συμπαρίστανται εις την Ευρωπαϊκήν Ένωσιν και τον λαόν της Ελλάδος, ώστε από κοινού να είναι ικανοί να αντιμετωπίσουν την κρίσιν ταύτην επί παντός επιπέδου : χρηματοπιστωτικού, ανθρωπιστικού, ηθικού, πολιτικού και πνευματικού».

Τέλος η Διαρκής Ιερά Σύνοδος έλαβε αποφάσεις σχετικά με τρέχοντα υπηρεσιακά ζητήματα.

 

δείτε περισσότερα »
Ο άγιος των δημοσιογράφων
Εκκλησία της Ελλάδος | Δημοσίευση: 10/12/2012

(Ι.Μ.Φθιώτιδος)Τη μνήμη του Αγίου Μηνά του Καλλικελάδου, (θεωρείται άγιος των δημοσιογράφων) εόρτασε  πανηγυρικώς η Ιερά Μητρόπολη μας την Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου. Επίκεντρο του εορτασμού ήταν ο Ιερός Μητροπολιτικός Ναός Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Λαμίας, όπου τελέσθηκε πανηγυρική Θεία Λειτουργία χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Νικολάου, ο οποίος ωμίλησε για την ζωή του και το έργο του Αγίου Μηνά και τα μηνύματα που λαμβάνουμε από αυτήν.

Κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας τέθηκε προς προσκύνηση και αγιασμό των πιστών τμήμα της τιμίας Κάρας του αγίου Μηνά, το οποίο κατέ­χει η Ιερά Μητρόπολη μας ως ατίμητο πνευματικό θη­σαυ­ρό. 

δείτε περισσότερα »
Αφιερωμένη στον Μέγα Αθανάσιο η 3η Γενική Ιερατική Σύναξη στην Ι.Μ. Δημητριάδος
Εκκλησία της Ελλάδος | Δημοσίευση: 10/12/2012

Αφιερωμένη στον Μέγα Πατέρα της Εκκλησίας, του 4ου αιώνος Άγιο Αθανάσιο, Πατριάρχη Αλεξανδρείας, ήταν η 3η Γενική Ιερατική Σύναξη της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος, που πραγματοποιήθηκε (10/12) στο Συνεδριακό Κέντρο Θεσσαλίας, με την συμμετοχή του συνόλου των Κληρικών της Τοπικής Εκκλησίας.

Πρώτος ομιλητής ήταν ο Αρχιμ. Αθανάσιος Κολλάς, Ιεροκήρυκας και Προϊστάμενος του Ιερού Ναού Αγίου Βασιλείου Βόλου, ο οποίος ανέπτυξε το θέμα «Βιογραφικά στοιχεία. Θεολογική συμβολή του Μεγάλου Αθανασίου».

Στο 1ο μέρος της εισηγήσεώς του ο ομιλητής αναφέρθηκε στην ζωή και στο συγγραφικό έργο του Μεγάλου Αθανασίου. Στο 2ο μέρος μίλησε για την πορεία της Χριστιανικής πίστεως κατά τους πρώτους αιώνες και στο 3ο κατέγραψε την Θεολογική του συμβολή, μέσα από τους αγώνες του κατά των αιρέσεων της εποχής του. Στο 4ο μέρος αναφέρθηκε στην προσωπικότητα του Μεγάλου Αθανασίου και στην σημασία του για την σημερινή πορεία της Εκκλησίας και μεταξύ άλλων, επεσήμανε: «Η σύγχρονη εποχή είναι μία εποχή μεγάλης σύγχυσης και πλάνης, όπως η εποχή του Μ. Αθανασίου. Όπως και τότε υπήρχε πληθώρα αιρέσεων με φιλοσοφικό μανδύα ή ψευδοπροφητικό, που πολεμούσαν, με φανατισμό, την Εκκλησία του Χριστού, που κατείχε την αποκεκαλυμμένη από Αυτόν μοναδική αλήθεια και πίστη, το ίδιο συμβαίνει και τώρα. Πλήθος αντιχριστιανικών, αιρετικών, παραθρησκευτικών και άλλων ομάδων, με επικάλυμμα αθεϊστικό, ψευδοεπιστημονικό και ψευδοπροφητικό, πολεμούν, με κάθε τρόπο, την Εκκλησία και την τέλεια και σώζουσα αλήθεια Της, σε όλο τον κόσμο, όπως και στην πατρίδα μας. Το κίνημα της «Νέα Εποχής» του Αντιχρίστου, που μεθοδεύει τη δημιουργία ενός κόσμου με μια φιλοσοφική θρησκεία (Μασωνία), μία πολίτική εξουσία και μία οικονομία, δηλ. το κίνημα της παγκοσμιοποίησης, είναι ο φοβερότερος κίνδυνος.

Σ’ αυτή τη ζοφερή «καταιγίδα», «στο ενεργούμενο μυστήριο της ανομία», που προωθείται, συνεσκιασμένα ή φανερά, από τα Μ.Μ.Ε. με τα λεγόμενα «ανθρώπινα δικαιώματα», που δίκαια έχουν χαρακτηριστεί ως «ο φασισμός των έξυπνων», είναι αδήριτη ανάγκη η Ορθόδοξη Εκκλησία, με τους εκπροσώπους της – Κληρικούς και λαϊκούς, Θεολόγους και πιστούς, να γρηγορεί και να αγρυπνεί. Να βρίσκεται στις επάλξεις του αγώνα υπέρ της αληθείας. Να πρωτοπορεί και να πρωτοστατεί, με οδηγό τον Μέγα Αθανάσιο. Να βαδίζει στα βήματα της πίστης, της ζωής και της Θεολογίας του. «Να αγωνίζεται τον ωραίο αγώνα τη πίστεως» (Α΄ Τιμ. 6,12), με την επίγνωση και τα κριτήρια του Αγίου Αθανασίου, ότι, δηλ. η Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη είναι ο μόνος πολύτιμος θησαυρός σ’ αυτή τη ζωή, η μόνη αλήθεια, η μόνη πηγή σωτηρίας – θέωσης – του ανθρώπου»

Επιλογικά ο ομιλητής σημείωσε ότι ο «Μέγας Αθανάσιος είναι «στύλος της Ορθοδοξίας και στήριξε την Εκκλησιά με τα θεία του δόγματα». Δεν πρέπει να ξεχνούμε ποτέ την αλήθεια, ότι “στην ιστορία της Εκκλησίας ο όρος «Ορθοδοξία» παρουσιάζεται για να ξεχωρίσει την αλήθεια, που αναφέρεται σε γεγονότα και εκφράζεται μέσα από το σώμα της Εκκλησίας, όπως εκφράζεται με ενότητα και κοινωνία αγάπης, σε κάθε Εκκλ/κή σύναξη. Η απόσχιση και αποκοπή από το ευχαριστιακό σώμα της Εκκλησίας, η άρνηση της παράδοσής της και η δημιουργία ομάδας άσχετης με αυτήν, με την καθοδήγηση ενός ή περισσότερων, δημιουργεί την αίρεση… Η Καθολική Εκκλησία είναι το κριτήριο της Ορθοδοξίας και όχι η Ορθοδοξία κριτήριο της Καθολικής Εκκλησίας. Προϋπόθεση Ορθοδοξίας είναι η μετοχή στην Καθολική Εκκλησία, όχι η εμμονή στην ορθότητα θεωρητικών διατυπώσεων. Η Καθολική – η τέλεια – Εκκλησία, εξαιτίας των αιρέσεων, αναγκάστηκε να εκφράσει με ορισμένες διατυπώσεις την εμπειρία της αλήθειάς της και με αυτές να τονίσει τα όρια προστασίας της από την αίρεση. Κριτήριο της αίρεσης από την Ορθοδοξία είναι η μη ανταπόκριση στην εμπειρία και πίστη της Καθολικής Εκκλησία” »

Δεύτερος ομιλητής ήταν ο Αρχιμ. Γρηγόριος Παπαθωμάς, Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και Ιεροκήρυκας της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, ο οποίος μίλησε με θέμα «Η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος και το Μητροπολιτικό σύστημα»

Ο ομιλητής αναφέρθηκε στην παράδοση των Αγίων Αποστόλων, κατά τον Ιππόλυτο Ρώμης, η οποία κατοχυρώνει την συγκρότηση της Τοπικής Εκκλησίας. Αυτή στηρίζεται σε τέσσερα βασικά χαρίσματα: Α. Των λαϊκών, που κατοχυρώνεται με το Βάπτισμα, Β. των Διακόνων, που κατοχυρώνεται με την χειροτονία των 7 Διακόνων, Γ. των Πρεσβυτέρων και Δ. του τοπικού Επισκόπου, που κατοχυρώνονται με το Μυστήριο της χειροτονίας. Ο π. Γρηγόριος επεσήμανε ότι για να έχουμε Επισκοπή πρέπει να συνδυάζονται αυτά τα χαρίσματα. Την κατοχύρωσή τους συναντούμε στην 1η Οικουμενική Σύνοδο.

Επικεντρώνοντας στο πρόσωπο του Επισκόπου ο ομιλητής είπε ότι το Επισκοπικό χάρισμα συνίσταται Α. στην ανανέωση των ως άνω χαρισμάτων και Β. στον εγκαινιασμό των Ιερών Ναών. Ο Επίσκοπος είναι ανακεφαλαιωτική προσωπικότητα, γιατί ανακεφαλαιώνει σύνολη την Εκκλησία.

Στη συνέχεια ο π. Γρηγόριος σημείωσε ότι οι Τοπικές Σύνοδοι δημιουργήθηκαν αφενός μεν για την κάλυψη των Επισκοπικών κενών και αφετέρου για την αντιμετώπιση των αιρέσεων των πρώτων αιώνων της Εκκλησίας. Αυτή την παράδοση βρήκε η 1η Οικουμενική Σύνοδος, την οποία κατοχύρωσε, θεσπίζοντας ότι οι Επίσκοποι μιας επαρχίας συνιστούν την Τοπική Σύνοδο, με Πρόεδρο τον Επίσκοπο της Μητέρας – φιλοξενούσης πόλης (Μητροπολίτης). Ολοκλήρωσε δε το σημείο αυτό τονίζοντας ότι δε μπορεί να υπάρξει Επίσκοπος χωρίς να μετέχει μιάς Τοπικής Συνόδου.

Στη συνέχεια ο ομιλητής προχώρησε στην διασάφηση των όρων Τοπική Εκκλησία, κατά τόπους Εκκλησία και Εκκλησία ανά την Οικούμενη. Τοπική Εκκλησία είναι η Επισκοπή, κατά τόπους Εκκλησία είναι το σύνολο των Επισκοπών και ανά την Οικουμένη Εκκλησία είναι αυτή που συναπαρτίζεται από τις κατά τόπους Εκκλησίες, οι οποίες πατούν πάνω στον θεσμό της Τοπικής. Σημείωσε δε ότι αυτή η παράδοση της 1ης Οικουμενικής Συνόδου φθάνει μέχρι τις μέρες μας. Στην Ελλάδα, όμως, σταμάτησε το 1923, όταν καταργήθηκε το Μητροπολιτικό σύστημα και οι κατά τόπους Επίσκοποι ονομάστηκαν Μητροπολίτες. Τόνισε ότι η εξέλιξη αυτή είναι έξω από το πνεύμα της 1ης Οικουμενικής Συνόδου.

Ο π. Γρηγόριος Παπαθωμάς έκλεισε την εισήγησή του με την πρόταση για αναπροσαρμογή του Διοικητικού συστήματος της Εκκλησίας της Ελλάδος, σύμφωνα με τα νέα δεδομένα και την επαναγωγή του Μητροπολιτικού συστήματος. Ως πρότυπο αυτού του συστήματος πρότεινε το μοντέλο του «Καλλικράτη», με την δημιουργία 13 Μητροπόλεων στις έδρες των Περιφερειών και την τοποθέτηση Επισκόπων στις έδρες των Δήμων.

Ακολούθησε ενδιαφέρουσα συζήτηση, την οποία ολοκλήρωσε ο Σεβ. Μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος.

Εκ του Γραφείου Τύπου

 

δείτε περισσότερα »
Ι.Μ.Χαλκίδος: Θρησκευτική εορτή του Αγίου Ελευθερίου
Εκκλησία της Ελλάδος | Δημοσίευση: 10/12/2012

Τo Σάββατο 15 Δεκεμβρίου ε.ε., μνήμη του εν Αγίοις Πατρός ημών Ελευθερίου Επισκόπου Ιλλυρικού, εορτάζει το Ιερό Παρεκκλήσιο του Ιερού Ναού της Αγίας Παρασκευή Πολιούχου Χαλκίδος, προς τιμήν του Αγίου Ελευθερίου, εντός του 1ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδος, σύμφωνα με το ακόλουθο πρόγραμμα:

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2012

Ώρα 18:00μ.μ.: Πανηγυρικός Εσπερινός μετ’ Αρτοκλασίας & Ιεράς Λιτανείας της Ιεράς Εικόνος του Αγίου.

ΣΑΒΒΑΤΟ 15 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2012

Ώρα 7:00π.μ.: Όρθρος & Πανηγυρική Θεία Λειτουργία.

Εκ του Ιερού Ναού.

Ο ΒΙΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΙΕΡΟΜΑΡΤΥΡΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ

Ο Άγιος Ελευθέριος γεννήθηκε στην Ελλάδα και έζησε τον 2o αιώνα μ. Χ. Τότε αυτοκράτορας ήταν ο Κόμμοδος και ο Σεπτίνος Σεβήρος. Ορφανός από πατέρα, ανατράφηκε σύμφωνα με τις επιταγές του Ευαγγελίου από την ευσεβέστατη και φιλάνθρωπη μητέρα του, Ανθία. Διακαής πόθος της Ανθίας ήταν να επισκεφτεί τη Ρώμη, που τα χώματά της είχαν βαφτεί με το αίμα των Αποστόλων Πέτρου και Παύλου.

Κάποτε, λοιπόν, αποφάσισε και πήγε. Μαζί πήρε και το νεαρό γιό της Ελευθέριο. Ο επίσκοπος Ρώμης, όταν είδε τον Ελευθέριο εκτιμώντας την πολλή νοημοσύνη του, τη θερμή πίστη και το αγνό ήθος του, τον έλαβε υπό την προστασία του.

Μετά από λίγα χρόνια τον χειροτόνησε διάκονο και έπειτα ιερέα. Από τη θέση αυτή ο Ελευθέριος αγωνίστηκε με ζήλο για τη διδαχή του ποιμνίου του, και σε έργα φιλανθρωπίας.

Γι’ αυτό και το έτος 182 μ. Χ., με κοινή ψήφο κλήρου και λαού, ανήλθε στον επισκοπικό θρόνο της Ρώμης. Η φήμη της αρετής του έφτασε μέχρι τη Βρετανία.

Έτσι, ο βασιλιάς αυτής Λούκιος έγραψε επιστολή στον Ελευθέριο και του δήλωνε ότι αυτός και ο λαός του επιθυμούσαν να γίνουν χριστιανοί. Ο Ελευθέριος αμέσως ανταποκρίθηκε, στέλνοντας δύο εκπαιδευμένους στην πίστη άνδρες, που κατήχησαν και βάπτισαν χριστιανούς τον Λούκιο με το λαό του. Όταν ο Σεπτίμιος Σεβήρος εξήγειρε διωγμό κατά των χριστιανών, ο Ελευθέριος τον έλεγξε θαρραλέα. Τότε διατάχθηκε ο μαρτυρικός θάνατός του, μαζί με τη μητέρα του Ανθία.

Έτσι ο Άγιος Ελευθέριος πέρασε «εις την ελευθερίαν της δόξης των τέκνων του Θεού», δηλαδή στην ελευθερία της ένδοξης κατάστασης των παιδιών του Θεού.

Ἀπολυτίκιον. Ἦχος πλ. α'. Τὸν συνάναρχον...


Ἱερέων ποδήρει κατακοσμούμενος, καὶ αἱμάτων τοὶς ῥείθροις ἐπισταζόμενος, τῶ Δεσπότη σου Χριστῷ μάκαρ ἀνέδραμες, Ἐλευθέριε σοφέ, καθαιρέτα τοῦ Σατάν, διὸ μὴ παύση πρεσβεύων, ὑπὲρ τῶν πίστει τιμώντων, τὴν μακαρίαν σου ἄθλησιν.


 

 

δείτε περισσότερα »
Εγκαίνια νέου νοσοκομειακού ιερού ναού
Εκκλησία της Ελλάδος | Δημοσίευση: 10/12/2012

(Ι.Μ.Αλεξανδρουπόλεως) Την Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2012 στις 10.00 το πρωί θα πραγματοποιηθούν από τον Μητροπολίτη μας κ. Άνθιμο τα Θυρανοίξια και ο Εγκαινισμός του θυσιαστηρίου του νέου Ιερού Ναού του Νοσοκομείου μας που είναι αφιερωμένος στον ιατρό Άγιο Θαλλέλαιο τον θαυματουργό.

Ο νεός αυτός Ιερός Ναός βρίσκεται εντός του Νοσοκομείου, δίπλα στο κεντρικό αμφιθέατρο και το κυλικείο, και κτίσθηκε με φροντίδα και δαπάνη της Ιεράς Μητροπόλεως Αλεξανδρουπόλεως. Θα εξυπηρετεί πλέον, αντί του απομακρυσμένου Ναού του Αγίου Λουκά, τους ασθενείς, τους ιατρούς, τους νοσηλευτές και τις νοσηλεύτριες και το υπόλοιπο προσωπικό του Νοσοκομείου μας καθώς και τους επισκέπτες που επιθυμούν να αποθέσουν στον Χριστό, στην Παναγία και στους Αγίους μας τις δυσκολίες της υγείας και της ζωής τους.

Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως


ΒΙΟΣ ΑΓΙΟΥ ΘΑΛΛΕΛΑΙΟΥ

Ο Άγιος Θαλλέλαιος καταγόταν από τον Λίβανο της Φοινίκης και έζησε στα χρόνια του αυτοκράτορος Νουμεριανού περί το 284 μ.Χ.. Πατέρας του ήταν ο Βερούκιος, ἐπίσκοπος των χριστιανών της περιοχής και μητέρα του η Ρωμυλία. Ο Θαλλέλαιος σπούδασε την ιατρική τέχνη και την εξασκούσε με αγάπη προς τους ασθενείς του. Έδειχνε ιδιαίτερη συμπάθεια στους πτωχούς και κατέβαλλε γι’ αυτούς ξεχωριστή φροντίδα. Αναφέρεται στη βιογραφία του ότι έσπευδε στους ασθενείς πριν τον καλέσουν και προκειμένου να ανακουφίσει τους πόνους τους, δεν δίσταζε να τους μεταφέρει στους ώμους μέχρι το σπίτι του, όπου τους υπηρετούσε σαν δούλος και τους θεράπευε χωρίς να λαμβάνει απ’ αυτούς χρήματα ή άλλα δώρα. Τόση ταπείνωση είχε που περιποιείτο μόνος του τις πληγές των αρρώστων.

Συγχρόνως, κήρυττε δημόσια με παρρησία το Χριστό και προσεύχονταν θερμά σ’ Αυτόν στο ιατρείο του, ενώ κατασκεύαζε φάρμακα και έμπλαστρα. Παρείχε την ιατρική του τέχνη χωρίς διάκριση σε χριστιανούς και ειδωλολάτρες όλου του Λιβάνου.

Συνελήφθη στην Ανάζαρβο της δευτέρας Κιλικίας και ο Έπαρχος της πόλεως Θεόδωρος τον υπέβαλε σε φρικτά βασανιστήρια που όμως δεν έθιξαν διόλου τον Άγιο. Κατά την διάρκεια του μαρτυρίου του δύο στρατιώτες, ο Αλέξανδρος και ο Αστέριος, πίστευσαν στο Χριστό και γι’ αυτό ο Έπαρχος διέταξε την αποκεφάλισή τους.

Στη συνέχεια ο ίδιος ο τύραννος προσπάθησε να βασανίσει δύο φορές τον Άγιο και αμέσως παρέλυσε. Ο Θαλλέλαιος, προσευχόμενος στο Χριστό, πέτυχε και τις δύο φορές την θεραπεία του Επάρχου, όμως, εκείνος παρέμεινε αμετανόητος και σκληρόκαρδος. Διέταξε να ρίξουν τον Άγιο στη θάλασσα απ’ όπου βγήκε αβλαβής κι έπειτα τον έριξε στα άγρια θηρία, τα οποία πλησίασαν και κάθισαν ήρεμα στα πόδια του. Στο τέλος ο Έπαρχος διέταξε τον αποκεφαλισμό του Αγίου, στην Έδεσσα της πόλεως των Αιγαίων*. Η ιερά του μνήμη τιμάται στις 20 Μαΐου.

* Η πόλη Αιγαί ή Αιγαίαι ή Αίγεια ήταν ελληνική αποικία στην Κιλικία και διετήρησε επί μακρόν την αυτονομία της. Αργότερα ονομάσθηκε διαδοχικῶς Αδριανή, Μακρινούπολη και Αλεξανδρούπολη προς τιμήν των αυτοκρατόρων Αδριανού, Μακρίνου και Αλεξάνδρου Σεβήρου)

 

δείτε περισσότερα »

Σελίδες : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614

Αρχείο Ειδήσεων
<Σεπτέμβριος 2018>
ΔεΤρΤεΠεΠαΣάΚυ
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κάντε click ΕΔΩ για να επικοινωνήσετε μαζί μας.

Εορτολόγιο

Σήμερα 24/09/2018 γιορτάζουν:

Θέκλα, Μυρσίνη, Μυρσώ, Μέρσα, Αμερισούδα, Αμερσούδα, Αμέρσσα, Αμέρσα, Μυρτιδιώτισσα, Μυρτώ, Μύρτα, Μυρτιά, Μυρτούλα, Περσεφόνη, Πέρσης, Πέρση, Κόπρος, Κόπρις

Πηγή: www.eortologio.gr