«Επαναστατώ ως σκεπτόμενος άνθρωπος όταν ακούω την Εκκλησία και την Ορθοδοξία να αντιμετωπίζεται σαν μια μορφή θρησκεύματος όπως άλλων χωρών, σαν να μην έχει σχέση με την Παιδεία, την Ιστορία του λαού μας .
Δεν είναι σύνθημα η "Ελληνορθοδοξία". Είναι ιστορική πραγματικότητα. Όλοι όσοι με πίστη βαθύτερη την ομολογούν πρέπει να βγαίνουν μαχητικά και δημόσια. Κι όχι να έχουμε φτάσει σε ένα σημείο να απολογούμεθα και να καθόμαστε στην άκρη, σε "απαίδευτους", συνθηματολόγους, οι πνευματικοί άνθρωποι . Και αυτό θέλει τόλμη. Όχι πολύ μεγάλη. Θέλει πίστη στην αλήθεια και την πραγματικότητα. ".
Έχουμε οδηγηθεί σε παρανοϊκές καταστάσεις να κατηγορούμαστε για .."προσηλυτισμό" επειδή θέλουμε να διδάσκουμε την πίστη μας και την Ελληνορθοδοξία που αποτελεί την πίστη του 95% αυτού του λαού».
Αυτά είχε πει μεταξύ άλλων ο πρώην πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών Γιώργος Μπαμπινιώτης, ο νέος υπουργός Παιδείας, την ημέρα που τιμήθηκε με την Ανώτατη Διάκριση της Ελλαδικής Εκκλησίας, το Χρυσό Σταυρό του Αποστόλου Παύλου, δια χειρών του Μακαριστού Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Χριστοδούλου.
Το «ierovima» δημοσιεύει αποσπάσματα από την ομιλία που εκφώνησε εκείνη την ημέρα:
Για διδασκαλία μαθήματος Θρησκευτικών και Ίδρυση Εκκλησιαστικών Ακαδημιών.
" Ναι στο διάλογο για την εκπαίδευση. Ναι να συζητήσουμε πως θα είναι καλλίτερη η διδασκαλία . Αλλά γιατί να συζητήσουμε την αντικατάσταση της διδασκαλίας της Θρησκείας του 95% με την Ιστορία των Θρησκειών; Να διδαχθούν τα παιδιά λόγου χάριν τον Ινδουισμό. Ναι είναι χρήσιμο. Ας μάθω τι είναι αλλά να μην μάθω την πίστη μου; Να μη διδαχθούν τα παιδιά το λόγο του Αποστόλου Παύλου; Δεν είναι μόνο οι κληρικοί που διαμαρτύρονται δικαίως. Είμαστε και εμείς που αποτελούμε την Εκκλησία. Εμείς οι λαικοί που ανήκουμε σε αυτήν που πρέπει να υψώσουμε φωνή".
Για τους ιερωμένους
" Oι ιερωμένοι ήταν αυτοί που μπήκαν μπροστά στον αγώνα του λαού μας και για το φωτισμό, την διάσωση και την διάδοσή της Ιστορίας του, της Γλώσσας και της Παιδείας του. Φωτισμένοι άνθρωποι. Μπορεί ο Κοραής από την μια να συνέβαλλε αλλά κυρίως ήταν εκείνοι οι φωτισμένοι Επίσκοποι ως και οι απλοί μοναχοί . Ένας Ανθιμος Γαζής, ένας Ευγένιος Βούλγαρης, ένας Κωνσταντίνος Οικονόμου εκ των Οικονόμων. Ο,τι πάρετε προέρχεται από το χώρο του κλήρου. Φωτισμένοι άνθρωποι οι οποίοι συνδιάζουν τα κλασσικά γράμματα με τα κείμενα που εξέδωσαν μέσα από τα οποία ξεσήκωσαν πνευματικά το γένος να πάρει τα όπλα. Πού είναι η αντίθεση του Ελληνισμού με την Χριστιανοσύνη και την Παιδεία; Πού είναι ο συντηρητισμός; Αντίθετα οι κληρικοί μας δίδαξαν δημόσια την Ελληνορθόδοξη Παράδοση και συμφιλίωσαν τα Ελληνικά Γράμματα με την Ορθοδοξία. Ο Βασίλειος ο Μέγας, ο Γρηγόριος ο Θεολόγος, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος. Η Ελληνορθοδοξία προχώρησε και έφτασε στα χρόνια της Τουρκοκρατίας με μεγάλα μυαλά. Δεν είναι αντίθετη η Χριστιανική Διδασκαλία με τον Ελληνισμό".
Για τα κατηχητικά σχολεία
" Τα βιώματά μου στην Εκκλησία διαμορφώθηκαν πολύ νωρίς από τότε που είμασταν μαθητές του Γυμνασίου και είχαμε την ευκαιρία να φοιτήσουμε στα κατηχητικά σχολεία. Η σχέση της Επιστήμης μου με τα κατηχητικά σχολεία ήταν άρρηκτη αφού φοιτούσα στο 9ο Γυμνάσιο και είχα κατηχητή τον σημερινό Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας κ.Αναστάσιο. Νέο παιδί τότε έλαμπε με τον πειστικό και δυνατό του λόγο, ο οποίος μας συνέπαιρνε και μας έφερνε κοντά στην Εκκλησία. Ξαναβρεθήκαμε στην Αλβανία εκείνος να ποιμαίνει την Εκκλησία και εγώ να προσπαθώ μαζί του μέσα από την "Φιλεκπαιδευτική Εταιρία" να λειτουργήσουμε το "Αρσάκειο Τιράννων"