Ο μητροπολίτης Καλαβρύτων για την ομοφυλοφιλία

Απόψεις - Άρθρα - Σχόλια | Δημοσίευση: 27/09/2011

Δύο άρθρα που αφορούν το θέμα των ομοφυλοφίλων φιλοξένησε Αθηναϊκή εφημερίδα, την Δευτέρα 27 Ιουνίου 2011. Το πρώτο αναφερόταν στην υπερψήφιση του νομοσχεδίου από την Γερουσία της Πολιτείας της Νέας Υόρκης για τους γάμους μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου. Υπήρξαν έντονες αντιδράσεις από τη συντηρητική βάση των Ρεπουμπλικανών, αλλά και οργανώσεων που υπερασπίζονται το θεσμό του γάμου.
    
Το δεύτερο άρθρο της εφημερίδας αναφέρεται στο τι ισχύει σε διάφορες χώρες για τη νομιμοποίηση και τον γάμο των ομοφυλοφίλων. Η συντάκτρια του άρθρου θεωρεί πρωτοπορία την απόφαση της Ολλανδίας να είναι η πρώτη χώρα στον κόσμο, που νομιμοποίησε την ένωση των ομοφυλοφίλων το έτος 2001. Και θεωρεί την απόφαση του Συνταγματικού Δικαστηρίου της Γαλλίας, να κρατήσει κλειστή την πόρτα στη νομιμοποίηση του γάμου των ομοφυλοφίλων, ως γαλλική υποκρισία.
    
Το θέμα των ομοφυλοφίλων βρίσκεται συνεχώς στην επικαιρότητα, αφού το πενθήμερο 31 Μαΐου έως 4 Ιουνίου γιόρτασε η κοινότητα των ομοφυλοφίλων της Αθήνας, με κορυφαίο γεγονός την παρέλαση, που έγινε στην πλατεία Κλαυθμώνος. Αυτή η παρέλαση με την ονομασία «Athens Gay Pride» έγινε υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων και με τις «ευλογίες» του Δημάρχου κ. Γιώργου Καμίνη.
    
Η απόφαση του Δημάρχου Αθηναίων ελήφθη αμέσως μετά την εξαγγελία του Υπουργού Πολιτισμού Παύλου Γερουλάνου για τη διοργάνωση του «Athens Rainbow Week», δηλ. μιάς εβδομάδας αφιερωμένης στους ομοφυλόφιλους που κατοικούν στην Ελλάδα, που έχει ως στόχο την ανάπτυξη του gay τουρισμού και την εισροή «pink dollars» στη χώρα μας.
    
Με τον όρο ομοφυλοφιλία αναφερόμαστε στην ερωτική έλξη και τις πρακτικές, που απευθύνονται συνειδητά και αποκλειστικά σε άτομα του ίδιου φύλου. Ο όρος αυτός επινοήθηκε από τον Ούγγρο Ιατρό Benkert (υπό το  ψευδώνυμο Kerteny). Στην Ελληνική γλώσσα, από την αρχαιότητα έως σήμερα, χρησιμοποιούνται οι ορισμοί "κίναιδος" και "αρσενοκοίτης".
    
Η Αγία Γραφή κατατάσσει την ομοφυλοφιλία στην κατηγορία της αμαρτίας, που ονομάζεται "βδέλυγμα". Στην Παλαιά Διαθήκη γίνεται αναφορά στο θέμα της ομοφυλοφιλίας. Στην ιστορία των Σοδόμων και της Γομόρρας, που βρίσκεται στο Κεφάλαιο 19 της Γενέσεως, οι δύο πόλεις καταστράφηκαν εξ' αιτίας της αμαρτίας της ομοφυλοφιλίας, επειδή δηλ. οι άνδρες των πόλεων αυτών ήταν παραδομένοι στη λαγνεία τους ολοκληρωτικά. Έφθασαν στο σημείο να ζητούν να αμαρτήσουν με τους δύο αγγέλους, που φιλοξενούσε ο Λωτ στο σπίτι του.
    
Στο βιβλίο του Λευϊτικού, πάλι της Παλαιάς Διαθήκης, διαβάζουμε τα λόγια του Κυρίου μας : «Και ος αν κοιμηθή μετά άρσενος κοίτην γυναικός, βδέλυγμα εποίησαν αμφότεροι» (ΛΕΥΪΤ. 20, 13). Δηλαδή, «και εκείνος που κοιμήθηκε με άνδρα, όπως με γυναίκα, και οι δύο διέπραξαν μισητή αμαρτία».
    
Αλλά και στην Καινή Διαθήκη βρίσκονται αναφορές σχετικές με το θέμα μας. Ο Απόστολος Παύλος στην προς Ρωμαίους Επιστολή του γράφει τα εξής : «Γι’ αυτό το λόγο, λοιπόν, τους παρέδωσε ο Θεός σε επαίσχυντα πάθη. Οι γυναίκες  αντικατέστησαν τις φυσικές σχέσεις με αφύσικες· το ίδιο και οι άνδρες· άφησαν τη φυσική σχέση με τη γυναίκα και φλογίσθηκαν με σφοδρό πάθος ο ένας για τον άλλο, διαπράττοντας ασχήμιες αρσενικοί με αρσενικούς και πληρώνοντας έτσι με το ίδιο τους το σώμα το τίμημα που ταίριαζε στην πλάνη τους» (ΡΩΜ. 1, 26-27).
    
Και στην Α΄ Επιστολή προς Κορινθίους ο Απόστολος Παύλος γράφει τα εξής : «Η μήπως δεν ξέρετε ότι άνθρωποι άδικοι δεν θα έχουν θέση στην Βασιλεία του Θεού; Μην έχετε αυταπάτες· στην Βασιλεία του Θεού δεν θα έχουν θέση ούτε πόρνοι ούτε ειδωλολάτρες ούτε μοιχοί ούτε θηλυπρεπείς ούτε αρσενοκοίτες ούτε πλεονέκτες ούτε κλέφτες ούτε μέθυσοι ούτε υβριστές ούτε άρπαγες» (Α΄ ΚΟΡ. 6, 9-10).
    
Όμως ας δούμε την ομοφυλοφιλία και από την πλευρά της Ψυχιατρικής Επιστήμης. Η ομοφυλοφιλία συμπεριλήφθηκε ως ιατρική διαταραχή στην πρώτη έκδοση του Διαγνωστικού και Στατιστικού Εγχειριδίου των Ψυχικών Διαταραχών (DSM-I) της Αμερικανικής Ψυχιατρικής Εταιρείας, το 1952.
    
Μέχρι που φθάσαμε το 1998 και το 2000, η Αμερικανική Ψυχιατρική Εταιρεία, μετά από πρόταση των ομοφυλοφίλων και αμφισεξουαλικών ψυχιάτρων της εταιρείας, να δημοσιεύσει την αντίθεσή της σε θεραπείες, που έχουν στόχο να αλλάξουν τις σεξουαλικές προτιμήσεις των ομοφυλοφίλων.
    
Η αιτία της ομοφυλοφιλίας δεν είναι σαφής. Κατά καιρούς διατυπώνονται διάφορες θεωρίες, που συχνά καταρρίπτονται. Η Ορθόδοξη Εκκλησία ενστερνί-ζεται τις απόψεις εκείνων, οι οποίοι βλέπουν τον ομοφυλοφιλικό προσανατολισμό ως διαταραχή και ασθένεια και τις ομοφυλοφιλικές πράξεις ως αμαρτωλές, στηριζόμενη τόσο στην Αγία Γραφή όσο και στη διδασκαλία των Αγίων Πατέρων.
    
Οι δούλοι τηα αμαρτίας, επομένως και οι ομοφυλόφιλοι, δεν απορρίπτονται από την Ορθόδοξη Εκκλησία, οι πράξεις τους όμως αποτελούν παράβαση του θείου θελήματος. Στην Εκκλησία έχουν θέση όλοι οι άνθρωποι, και οι αμαρτωλοί και οι άγιοι. Η Εκκλησία, ως ιατρείο και θεραπευτήριο της ψυχής, δεν αποστρέφεται και δεν απορρίπτει τον αμαρτωλό άνθρωπο, αλλά προσπαθεί να τον εμπνεύσει ώστε να αλλάξει σκέψη καί τρόπο ζωής! Προσπαθεί να τον απαλλάξει από την  δουλεία των παθών  και να τον καταστήσει ἐνθεο και ενάρετο άνθρωπο. 
    
Υπάρχει λοιπόν ελπίδα και δεν χρειάζεται να απογοητεύονται όσοι έχουν το πάθος αυτό. Ο ομοφυλοφιλικός προσανατολισμός μπορεί να θεραπευθεί με τη βοήθεια του Θεού. Αρκεί βέβαια οι άνθρωποι, που έχουν το πάθος αυτό, να είναι πρόθυμοι να αγωνισθούν! Μπορούν να θεραπευθούν με τη βοήθεια της Εκκλησίας και με τη χάρη που μεταδίδεται από τα ιερά Μυστρήρια της Εκκλησίας, μάλιστα δε από την εξομολόγηση και την θεία Μετάληψη. 
    
Ο Χριστός είναι Εκείνος, που θεραπεύει όλα τα πάθη μας. Μόνο κοντά Του μπορούμε να βρούμε τη σωτηρία μας και την πραγματική ελευθερία από τα πάθη και τις αδυναμίες, που μας ταλαιπωρούν. Όλοι οι άνθρωποι, έάν μετανοήσουν, μπορούν να βρουν τη λύτρωσή τους στο Σωτήρα Χριστό.
    
Τελικά ο άνθρωπος που πλησιάζει το Χριστό ελευθερώνεται από τά πάθη του και βιώνει τήν ελευθερία των τέκνων του Θεού. Ας τελειώσουμε το σημείωμά μας αυτό με τά λόγια του Αποστόλου Παύλου: «ουκ οίδατε ότι το σώμα υμών ναός του εν υμίν Αγίου Πνεύματος εστίν, (το οποίον) έχετε από Θεοῦ, και ουκ εστέ εαυτών; ηγοράσθητε γαρ τιμής· δοξάσατε δη τον Θεόν  εν τω σώματι υμών και εν τω πνεύματοι υμών, άτινα εστι του Θεού» (Α'Κορινθ. κεφ. στ΄, 19-20).