Λαμπρή εορτή στην ακριτική Λήμνο

Εκκλησία της Ελλάδος | Δημοσίευση: 16/07/2024

Με λαμπρότητα και ξεχωριστή μεγαλοπρέπεια εορτάστηκε εφέτος η εορτή της Συνάξεως πάντων των εν Λήμνω διαλαμψάντων Αγίων στο ακριτικό νησί μας. Το εσπέρας του Σαββάτου 13 Ιουλίου 2024 τελέστηκε λαμπρός πολυαρχιερατικός Εσπερινός της εορτής, στον περικαλλή Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Αγίας Τριάδος Μυρίνης. Της ιεράς ακολουθίας προεξήρχε ο Σεβ. Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος κ. Γαβριήλ, ενώ συγχοροστάτησαν ο Σεβ. Μητροπολίτης Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγος και ο Σεβ. Ποιμενάρχης μας Μητροπολίτης Λήμνου και Αγίου Ευστρατίου κ. Ιερόθεος. Προ της ενάρξεως του Εσπερινού, ο ιερός κλήρος και ο πιστός λαός υπεδέχθησαν με τις αρμόζουσες εκκλησιαστικές τιμές απότμημα του Ιερού Λειψάνου της Αγίας Ενδόξου Μεγαλομάρτυρος Ευφημίας της Πανευφήμου, η οποία συγκαταλέγεται στους εν Λήμνω αγίους, αφού η λάρνακα με το άγιο λείψανο εκβράστηκε από τα κύματα σε παραλία της Λήμνου τον 8ο αιώνα και παρέμεινε στο νησί επί δεκαπενταετία. Την αγία λάρνακα είχε ρίξει στην θάλασσα ο εικονομάχος αυτοκράτωρ Κωνσταντίνος ο Ε΄ θέλοντας να εξαφανίσει τα άγια λείψανα. Το πολύτιμο αυτό θησαύρισμα της πίστεώς μας μετέφερε από τον φερώνυμο Ιερό Ναό της Αγίας Ευφημίας Νέας Χαλκηδόνος Αττικής, της Ιεράς Μητροπόλεως Νέας Ιωνίας, ο Σεβ. Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας κ. Γαβριήλ. Στο τέλος του Εσπερινού, ο Σεβ. κ. Ιερόθεος καλωσόρισε τους φιλοξενουμένους Αρχιερείς με θερμούς και εγκάρδιους λόγους και τους ευχαρίστησε για την πρόθυμη ανταπόκρισή τους στην αδελφική πρόσκλησή του. Αναφέρθηκε με ξεχωριστά λόγια στην προσωπικότητα και στην πλούσια εκκλησιαστική διακονία του κάθε Ιεράρχου και παρακάλεσε τον χοροστατήσαντα Σεβ. Νέας Ιωνίας κ. Γαβριήλ να απευθύνει λόγο πνευματικής οικοδομής, αφού τόνισε ιδιαιτέρως την πνευματική αξία και ωφέλεια του κομισθέντος ιερού Λειψάνου της Αγίας Ευφημίας και μάλιστα κατά τον πανευφρόσυνο συγκυριακό εορτασμό της Κυριακής των Θεοφόρων Πατέρων της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου, στην οποία θαυματούργησε η αγία Ευφημία, όταν οι Πατέρες τοποθέτησαν μέσα στην αγία λάρνακα τον συνταχθέντα τόμο μαζί με τον τόμο των αιρετικών, για να καταδείξει η Αγία την ορθότητα και την ακρίβεια των αληθειών της πίστεως. Ο Σεβ. κ. Γαβριήλ στο καρδιακό και εμπνευσμένο κήρυγμά του, αφού ευχαρίστησε τον Σεπτό Ποιμενάρχη μας για την ευκαιρία της συμμετοχής σε αυτό το σπουδαίο γεγονός του συνεορτασμού, αναφέρθηκε στην αξία των αγίων λειψάνων και στην τιμή των τοπικών αγίων, οι οποίοι αποτελούν πρότυπα πίστεως και ζωής στην πορεία και στον αγώνα των πιστών. Ο Σεβ. Νέας Ιωνίας μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στην διαχρονική εντός τριών χιλιετιών παρουσία των Αγίων και στην ευαγγελική τους προσήλωση στην μίμηση του λόγου του Θεού, ως πράξη και όχι ως γνώση. Τόνισε ότι η Λήμνος έγινε ζωντανό παράδειγμα σύζευξης Ελληνισμού και Χριστιανισμού. Η Αρχαία ελληνική σοφία, είπε, συνάντησε την αποκαλυπτική αλήθεια του Θεού και η Δ´ Οικουμενική Σύνοδος εξέφρασε την απόλυτη δογματική αλήθεια περί των δυο φύσεων του Κυρίου μας. Σημείωσε ότι η σάρκωση του Θεανθρώπου έγινε προϋπόθεση για την σωτηρία του κόσμου και ότι η αγιότητα, είναι το μεγάλο δώρο του Αγ. Πνεύματος εντός Εκκλησίας. Κατέληξε με ευχές, διευκρινίζοντας ότι οι εν Λήμνω Άγιοι είναι τα πρόσωπα που βίωσαν τον Ευαγγελικό λόγο και διδάσκουν τον δρόμο της αγιότητος στην Οικουμένη και ότι αυτά τα πρότυπα πρέπει να μιμούμεθα για να τα τιμούμε αληθινά. Το πρωί της Κυριακής 14 Ιουλίου 2024, κατά την κυριώνυμο ημέρα της εορτής, τελέσθηκε στον Μητροπολιτικό Ναό πανηγυρικός Όρθρος και πολυαρχιερατική Θεία Λειτουργία, υπό των αναφερθέντων Ιεραρχών, χοροστατούντος στον Όρθρο και προεξάρχοντος στην Θεία Λειτουργία του Σεβ. Μητροπολίτου Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγου, ο οποίος και κήρυξε χαρισματικά και θεολογικότατα τον θείο λόγο, στο κοινωνικό, με αφορμή το βαθύτερο μήνυμα του ιστορικού για την Εκκλησία γεγονότος της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου και την αξία της Αλήθειας που διατύπωσε για την ζωή της Εκκλησίας και την πορεία των πιστών. Αφού ευχαρίστησε αρχικά με θερμούς λόγους τον προσκαλέσαντα στην πανήγυρη Σεβ. Μητροπολίτη μας κ. Ιερόθεο, μεταξύ άλλων ετόνισε και τα εξής τέσσερα σημεία : « Πρώτον, ότι η αγιότης ως κλήση Θεού συνιστά για τον άνθρωπο την φυσική του κατάσταση και τον τελικό σκοπό της υπάρξεως του. Γεννηθήκαμε για να αγιάσουμε. Για να γινώμεθα με την Χάρη του Θεού κοινωνοί θείας φύσεως. Αυτό άλλωστε αποτελεί τον σκοπό της θείας ενανθρωπήσεως και όλου του έργου της θείας οικονομίας. Ο Χριστός ήλθε στον κόσμο για όλους τους ανθρώπους, ίνα ζωήν έχωσι και περισσόν έχωσι. Αυτή η πληρότητα της εν Χριστώ ζωής είναι η αγιοσύνη, ως μίμησις Θεού. Θέλημα του Θεού είναι ο αγιασμός μας. Άγιοι γίνεσθε ότι εγώ άγιος ειμί. Δεύτερον, ότι οι άγιοι πραγμάτωσαν με τον προσωπικό τους αγώνα και την επενέργεια της Θεία χάριτος, της οποίας ήταν δεκτικοί και χωρητικοί, τον ύψιστο σκοπό της ανθρώπινης ζωής. Τρίτον, ότι η αγία μας Εκκλησία είναι το θεότευκτο εργαστήριο αγιότητος, το διδασκαλείο των θεοειδών αρετών, ο μοναδικός τρόπος και τόπος του αγιασμού και της εγχριστώσεώς μας και τέταρτον, ότι οι άγιοι ως νοητόν προστατευτικόν νέφος εμπνέουν, χαριτώνουν, καθοδηγούν και σκεπάζουν την ζωή μας. Ως αληθώς φιλόθεοι είναι και πραγματικώς φιλάνθρωποι, φιλόπολεις, φιλοπάτριδες και φιλόστοργοι» .

 

Ο Σεβ. κ. Θεολόγος οικοδομήσας πνευματικά τους πιστούς έκλεισε τις σκέψεις του με πνευματικές προτροπές και ευχές για χρόνια πολλά, ευλογημένα και αγιοσκέπαστα.

Αρχείο Ειδήσεων
<Σεπτέμβριος 2024>
ΔεΤρΤεΠεΠαΣάΚυ
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30123456

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κάντε click ΕΔΩ για να επικοινωνήσετε μαζί μας.