Συνδιάσκεψη για θέματα αιρέσεων

Εκκλησία της Ελλάδος | Δημοσίευση: 05/11/2013

Υπό την αιγίδα του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθη­νών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου Β΄, με την φιλοξενία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνατίου, και με τη συμμετοχή Εντεταλμένων εννέα Ορθοδόξων Εκκλησιών και εβδομήντα τεσσάρων Ιερών Μητροπόλεων της Εκκλησίας της Ελλάδος της Κρήτης και της Δωδεκανήσου, άρχισε στις 4η Νοεμβρίου ε. έ., στο Συνεδριακό Κέντρο στα Μελισσιάτικα Βόλου, τις εργασίες της η «ΚΕ΄ Πανορθό­δοξος Συνδιάσκεψις Εντεταλμένων Ορθοδό­ξων Εκκλησιών και Ιερών Μητροπόλεων δια θέματα αιρέ­σεων και παραθρη­σκεί­ας», με θέμα: «Το πρόβλημα της ασθενείας, αιρετικές και αποκρυφιστικές προσεγγίσεις», υπό την Προεδρία του Σεβασμιωτάτου Μητρο­πολίτου Θεσσαλονίκης κ. Ανθίμου, Προέδρου της Συνοδικής Επιτροπής επί των Αιρέσεων.

Τον αγιασμό ετέλεσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Ἄνθιμος. Χαιρετισμό απηύθυνε ο φιλοξενών την Συνδιάσκεψη Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος και η Αντιδήμαρχος Βόλου κ. Νατάσα Οικονόμου. Ακολούθως ανεγνώσθησαν τα μηνύ­μα­τα των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών.

Τέλος, εκήρυξε την έναρξη των εργασιών της Συνδιασκέψεως ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος, Πρόεδρος της Συνοδικής Επιτροπής.

Στην εναρκτήρια τελετή παρέστησαν ο Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. Ειρηναίος και οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες: Κυδωνίας και Αποκορώνου κ. Δαμασκηνός (ως εκπρόσωπος του Οικουμενικού Πατριαρχείου), Πτολεμαΐδος κ. Προτέριος (Πατριαρχείου Αλεξανδρείας), Λύδδης κ. Δημήτριος (Πατριαρχείου Ιεροσολύμων), ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Έγγρας κ. Πορφύριος (Πατριαρχείου Σερβίας),καθώς και οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες: Σταγών και Μετεώρων κ. Σεραφείμ, Άρτης κ. Ιγνάτιος, Λαρίσης και Τυρνάβου κ. Ιγνάτιος και Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλος.

Στο μήνυμά του προς την Συνδιάσκεψη ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος, μεταξύ των άλλων, υπογράμμισε και τα εξής:

«Για την Ορθόδοξη πίστη μας η ασθένεια ποτέ δεν θεωρήθηκε ως τιμωρία από τον Θεό Πατέρα, αλλά ως παιδαγωγία, ως τρόπος άσκησης της ελευθερίας του ανθρώπου για την κατά Χριστόν αύξηση της αρετής.

Η υγιής πνευματική και υπαρξιακή θεώρηση του πόνου, που είναι διάχυτη μέσα στην Αγία Γραφή, στα έργα και στη ζωή των αγίων Μαρτύρων, των Πατέρων και των Ασκητών της Εκκλησίας μας, είναι άγνωστη στις διάφορες αιρετικές και αποκρυφιστικές δοξασίες, που έχουν κατασκευάσει δικές τους θεωρίες για τη δήθεν θεραπεία των ασθενειών.

Ευχαριστούντες τον Κύριο της δόξης για την εξαιρετική πρόοδο της ιατρικής επιστήμης που αποτελεί κατ΄ άνθρωπον τον παράγοντα εκείνο που έχει τον πρώτο λόγο στην αντιμετώπιση της ασθένειας, καλούμαστε διαρκώς να υπενθυμίζουμε στο λαό του Θεού ότι και στο τόσο σύνθετο πρόβλημα της ασθένειας, δικό μας θεμέλιο πάνω στο οποίο θα οικοδομήσουμε την πνευματική του αντιμετώπιση αποτελεί η λατρευτική προτροπή της Εκκλησίας μας «πάσαν την ζωήν ημών Χριστώ τω Θεώ παραθώμεθα».

Ακολούθησε η πρώτη εισήγηση του Ελλογιμώτατου Αναπληρωτή Καθηγητή της Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ., κ. Βασιλείου Τσίγκου με θέμα: «Η σωτηρία του "όλου" ανθρώπου στη Θεολογία και ζωή της Ορθόδοξης Εκκλησίας». Μεταξύ των άλλων ο κ. εισηγητής ετόνισε: «Στη ζωή της Εκκλησίας ο όλος άνθρωπος, ψυχή τε και σώματι, δια του τρόπου και των μέσων της (ιερά μυστήρια) ανακαινίζεται πλήρως, σώζεται καθ’ ολοκληρίαν και αξιώνεται να φθάσει στη κατά χάρη θέωσή του. Γι’ αυτό η κοινωνία του ανθρώπου με τον Θεό απαιτεί την ύπαρξη "ολικής σχέσεως" μαζί Του, σχέση καθολική, που θα εμπλέκει το σύνολο του ανθρώπινου είναι».


 


 

Εκ της Ιε­ράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος