Πολιτεία και Εκκλησία χέρι-χέρι για το θρησκευτικό τουρισμό

Ρεπορτάζ | Δημοσίευση: 22/11/2012

(πηγή:Voria.gr- Της Άννης Καρολίδου)

Σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ του υπουργείου Τουρισμού και της Εκκλησίας της Ελλάδος πρόκειται να υπογραφεί, ενώ με τη συνεργασία των δύο πλευρών θα καταρτιστεί επίσημος προσκυνηματικός οδηγός και χάρτης των θρησκευτικών προορισμών, δήλωσε ο Γ.Γ. Τουρισμού Αναστάσιος Λιάσκος, μιλώντας από το βήμα του συνεδρίου «Θρησκευτικός- Πολιτιστικός Τουρισμός στη Ν.Α. Ευρώπης», που πραγματοποιείται σήμερα στο πλαίσιο της Philoxenia.

Για την ανάπτυξη του θρησκευτικού τουρισμού, που υπολογίζεται μόλις στις 300.000 επισκέπτες στη χώρα μας, έχει ήδη δημιουργηθεί μία κοινή επιτροπή από το αρμόδιο Υπουργείο και την Εκκλησία της Ελλάδος, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα νέο πλαίσιο προσέλκυσης επισκεπτών στους θρησκευτικού αλλά και πολιτισμικού ενδιαφέροντος, σε όλη την επικράτεια και συνεργασία με τις κατά τόπους Μητροπόλεις. Μάλιστα, κρίνεται αναγκαία η θεσμοθέτηση ενός οργάνου, που θα συντονίζει όλες τις ενέργειες που αφορούν στον προσκυνηματικό τουρισμό, ενώ θα υπάρχει και στατιστική παρακολούθηση όλων των κινήσεων που συνδέονται με το συγκεκριμένο τουριστικό τομέα.

Το υπουργείο, πάντοτε σε συνεργασία με την Εκκλησία, θέλει να προβάλλει το θρησκευτικό πλούτο της Ελλάδας στο εξωτερικό, σε διεθνείς εκθέσεις, για να προσελκύσει το ενδιαφέρον μίας τεράστιας αγοράς, που αφορά περί τα 300 εκατομμύρια ταξιδιώτες το χρόνο και τζίρο της τάξης των 15 δισ.ευρώ.

Όπως τόνισε ο κ. Λιάσκος, για την Ελλάδα η πρόκληση και οι προοπτικές είναι μεγάλες, καθώς ο θρησκευτικός τουρισμός, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο τουριστικό προϊόν από το 2007 και μετά.  Σημειωτέον ότι στη χώρα μας υπάρχουν 17 μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO, από τα οποία τα πέντε είναι περιοχές θρησκευτικού ενδιαφέροντος.

Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Ανδρέας Ανδρεάδης, επανέλαβε την πρόβλεψη για αύξηση του αριθμού των εισερχομένων τουριστών κατά 10% , την επόμενη χρονιά, μίλησε για την ανάγκη διαμόρφωσης τουριστικού προϊόντος και, στο πλαίσιο αυτού, προβολή του θρησκευτικού – προσκυνηματικού τουρισμού, ενώ σε ότι αφορά τη νέα εταιρεία προβολής του ελληνικού τουρισμού, τη «Marketing Greece» , είπε ότι μέσα στο Δεκέμβριο ολοκληρώνεται το business plan και αφού περάσει από τη Βουλή ( σαν ΣΔΙΤ) θα αρχίσει να λειτουργεί ίσως και τον Ιανουάριο του 2013, με στόχο για πλήρη ανάπτυξη το 2014.

Η Marketing Greece αρχίζει road shows σε όλη την Έλλάδα για την προσέλκυση επενδυτών και θεωρείται ότι θα υπερκαλυφθεί ο στόχος για μετοχικό κεφάλαιο 1,2 εκατ.ευρώ.

Στο σύντομο χαιρετισμό του ο πρόεδρος και δ/νων σύμβουλος της Helexpo AE Πάρις Μαυρίδης δήλωσε ότι σε κάθε διοργάνωση της Philoxenia, θα υπάρχει ειδικό αφιέρωμα στο θρησκευτικό τουρισμό ο οποίος μπορεί να αποτελέσει δυναμικό εργαλείο ανάπτυξης του τουριστικού τομέα.