Ως Ορθόδοξοι χριστιανοί καλλιεργούμε και πρεσβεύουμε την αγάπη, την πραγματική- έμπρακτη αγάπη. Όμως, η έννοια της αγάπης είναι ευρεία. Και όταν η αγάπη απέχει από την αλήθεια δεν είναι αγάπη αλλά το είδωλό της.
Επίσης, ως Ορθόδοξοι χριστιανοί – που αποτελούμε το 99 % του τοπικού ποιμνίου της νήσου μας – ακούσαμε τον Επίσκοπο των Φράγκων, δηλαδή της Ρωμαιοκαθολικής ή Παπικής Εκκλησίας, ευρισκόμενο στη Χίο τις ημέρες αυτές, να μιλά στα τοπικά ΜΜΕ για αγάπη και μάλιστα να λέει <<Εμείς πρεσβεύουμε την αγάπη και θέλουμε να την εκδηλώνουμε μαζί με τους Ορθοδόξους και όλους τους άλλους πέραν από κόμματα, χρώματα, Δόγματα>>.
Επειδή έχουμε <<φάει τα νιάτα μας>> μελετώντας την Αγία Γραφή και τους Πατέρες της Εκκλησίας, αλλά και την σύγχρονη Εκκλησιαστική ιστορία, ήθελα να πω στον Αρχιεπίσκοπο των εν Ελλάδι Παπικών ότι δεν μας τα λέει καλά. Εάν ο Παπικός Αρχιεπίσκοπος ήλθε στη Χίο για να φέρει το Ιερό Λείψανο του Αγ. (?) Βαλεντίνου για ένα έτος και να μιλήσει περί αγάπης, θα θέλαμε ευθέως να μας απαντήσει στα εξής ερωτήματα:
1) Είναι το Βατικανό ΄΄Εκκλησία΄΄ ή κράτος ? Από ότι γνωρίζω είναι κράτος. Και επειδή εμείς, ως Ορθόδοξοι, αποτελούμε την <<Μια, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία>>, δεν μπορούμε να συγχρωτιστούμε με ανθρώπους που έκαναν τη θρησκεία κράτος, δηλαδή εφαρμόζουν τον Παποκαισαρισμό, το χειρότερο και φασιστικότερο καθεστώς διακυβέρνησης. Η Αρχή του ενός ανδρός ανάγεται στον Χιτλερισμό, όχι στον Χριστιανισμό.
Και επειδή ο Παπικός Αρχιεπίσκοπος ανέφερε <<ο Χριστός είπε αγαπάτε αλλήλους>>(Ιωάνν. ΙΓ΄, 34), ασφαλώς θα γνωρίζει ότι είπε, αναφορικά με το Δόγμα (το οποίο, όπως ανέφερε, δεν τον νοιάζει τόσο) <<Ωσότου παρέλθει ο ουρανός και η γη, ένα γιώτα ή μια κεραία δεν θα παρέλθει από τον Νόμο, ωσότου όλα γίνουν. Όποιος, λοιπόν, παραβεί μια από τις εντολές αυτές που είναι πάρα πολύ μικρές και διδάξει έτσι τους ανθρώπους, πάρα πολύ μικρός θα κληθεί στη βασιλεία των ουρανών>>(Ματθ. Ε΄, 18-19). Κατά παρόμοιο τρόπο θα γνώριζε ότι ο Κύριος είπε <<απόδωτε τα του Καίσαρος των Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ>>(Ματθ. ΚΒ΄, 21). Ο Παποκαισαρισμός, λοιπόν, που εφαρμόζει η Ρωμαιοκαθολική ΄΄Εκκλησία΄΄, βλάπτει ηθικά και κοινωνικά και οδηγεί στο Μεσαίωνα που εκείνη καλλιέργησε. Για ποια αγάπη, λοιπόν, μιλούν ? Επίσης, ο Απόστολος Παύλος αναφέρει <<ουδείς στρατευόμενος εμπλέκεται ταις του βίου πραγματείαις ίνα τω στρατολογήσαντι αρέσει>>(Β΄ Τιμοθ. Β΄, 4). Όσοι, επομένως, ασχολούνται με τον Θεό, δεν μπορούν στα πόδια τους να μπλέκουν την κοσμική εξουσία.
2) Γιατί η Παπική ΄΄Εκκλησία΄΄ δεν στάθηκε ποτέ στο πλεύρο του Ελληνικού λαού και των λοιπών Ορθοδόξων λαών των Βαλκανίων (όπως π.χ., Σερβία, κλπ) ? Ακόμη ηχούν στα αυτιά μας οι προσρήσεις του Πάπα για στήριξη των Μουσουλμάνων πολεμιστών στον πόλεμο της Σερβίας όταν ο ίδιος αρνήθηκε τη στήριξη στον χριστιανικό λαό της Σερβίας. Ξέρει ο κόσμος ποια ήταν η στάση του Πάπα επί Τουρκοκρατίας και επί Μικρασιατικής καταστροφής ? Πότε στάθηκε αλληλέγγυος με τον λαό μας ? Ας μας πουν.
3) Ποια η άποψη του Αρχιεπισκόπου των Παπικών για την παναίρεση του Οικουμενισμού και την Ουνία ? Θέλουμε μια ξεκάθαρη απάντηση. Οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ γνωρίζουν ότι είναι ένα τέχνασμα του Βατικανού για να αλώσει τους Ορθόδοξους λαούς και να τους υποτάξει στον Πάπα ως ΄΄παντοκράτορα΄΄ της υφηλίου. Ο Πάπας διαθέτει υπουργό Εξωτερικών και υπουργό Προπαγάνδας. Επίσης, τράπεζα του <<Αγίου Πνεύματος>> με αμύθητα ποσά (άκουσον άκουσον, ούτε το Άγιο Πνεύμα δε σεβάστηκαν !). Εκεί δε που δεν μπορεί να περάσει τα μηνύματά του, διότι ο λαός έχει στέρεες ηθικές βάσεις, όπως η πλειοψηφία του Ελληνικού λαού και ειδικά των παραμεθόριων περιοχών, εφαρμόζει την μέθοδο της ΄΄ανορθοδόξου τακτικής΄΄: <<πάμε ως φίλοι και αδελφοί και μιλάμε για αγάπη και κοινές δράσεις αλληλεγγύης, για να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη τους>>.
΄΄Άγιε΄΄ Αρχιεπίσκοπε των εν Ελλάδι Παπικών, όταν μας επισκέπτεστε στη Χίο, πρέπει να είστε προσεκτικός. Η Χίος λεηλατήθηκε το 1566 από τους Λατίνους και την Παπική Εκκλησία, αλώθηκε και ληστεύτηκε. Ληστεύτηκε και ως προς τα Ιερά και τα Όσιά μας. Οι εκπρόσωποί σας απαίτησαν να εκλατινιστεί ο πληθυσμός της Χίου. Τιμαλφή και Ιερά έφυγαν από τη Χίο προς άλλα μέρη. Ακόμη και το Ιερό Λείψανο του Πρωτομάρτυρά μας, Αγίου Ισιδώρου, το κλέψατε και το πήρατε στη Βενετία. Μας φέρατε πίσω, το 1967, ένα τεμάχιο του Ιερού Λειψάνου (το ένα δέκατο) κι εμείς σας κάναμε τεμενάδες γι΄ αυτό, αντί να σας στείλουμε από εκεί που ήρθατε. Μην έρχεστε εδώ να μιλάτε για αγάπη. Διότι την γνωρίζουμε, ως Ορθόδοξοι και Έλληνες, περισσότερο παντός άλλου. Η αίρεση των Ρωμαιοκαθολικών δεν μπορεί να μιλά για αγάπη όταν, επί αιώνες, οι πράξεις του Βατικανού αμαύρωσαν και ποδοπάτησαν το κήρυγμα του Ιησού. Ο Χριστός είπε ότι όσοι τον αγαπούν οφείλουν να τηρούν τις εντολές Του (Ιωάνν. ΙΔ΄, 15). Από αγαπολόγους χορτάσαμε. Κοιτάξτε το ποίμνιό σας και όταν απευθύνεστε δημόσια στο χιώτικο λαό φροντίστε να μιλάτε σε ότι αφορά εκείνους που σας ακολουθούν και που, δυστυχώς, βρίσκονται ακόμη σε –ακούσια, θέλω να πιστεύω – πλάνη, τοπικά δε είναι ελάχιστοι. Παρά ταύτα, ασφαλώς και έχουν το δικαίωμα της έκφρασης των θρησκευτικών τους ελευθεριών. Και για να ξεκαθαρίζουμε και να μην παρεξηγούμεθα: Εμείς δεν έχουμε τίποτε ούτε με εσάς ούτε με εκείνους. Χαρά μας θα ήταν να γνωρίσετε την αλήθεια και να μεταστραφείτε.
Ο δε νέος Μητροπολίτης Χίου, στον οποίον αναφερθήκατε, ότι ζητήσατε διακαώς επαφή, είναι Ορθόδοξος Ιεράρχης – με ευθύνη έναντι του ποιμνίου του και της Εκκλησίας – και όχι πολιτικός διπλωμάτης, ώστε να θεωρείτε ότι μπορεί να ικανοποιήσει κάθε ενδόμυχο πόθο σας. Αυτά τα λίγα με αγάπη και δίχως φανατισμό ή μισαλλοδοξία. Βλέπετε, οι καιροί μας είναι λίαν χαλεποί. Και όταν ΄΄έχει καεί η γούνα σου΄΄, φυλάγεσαι από τους προβατόσχημους λύκους !-