Ορθή Εγκύκλιος για τα αυτονόητα

Εκκλησία της Ελλάδος | Δημοσίευση: 16/09/2015

Ο Μητροπολίτης Διδυμοτείχου Δαμασκηνός εξέδωσε εγκύκλιο στην οποία δηλώνει ότι δεν επιτρέπει πλέον τα διπλά μυστήρια, γάμου-βάπτισης, και το πάτημα του ποδιού του γαμπρού από τη νύφη και τη ρίψη ρυζιού κατά τον χορό του Ησαΐα,χαρακτηρίζοντας τις εν λόγω ενέργειες ως αντι-χριστιανικές. Επίσης, δηλώνει ότι οι κουμπάροι και οι νονοί θα πρέπει να είναι χριστιανοί ορθόδοξοι και να έχουν παντρευτεί σε εκκλησία.

 

Συγκεκριμένα στην εγκύκλιο ο Μητροπολίτης Δαμασκηνός αναφέρει το εξής:

«Πρωτίστως πρέπει, όλοι να συνειδοποιήσουμε ότι το Βάπτισμα δεν είναι παιγνίδι. Το άγιο Βάπτισμα αποτελεί την θύρα της Βασιλείας των Ουρανών. Βαπτίζουμε τα παιδιά μας στη βρεφική ή τη νηπιακή τους ηλικία, εντάσσοντάς τα στο Σώμα και τη Χάρη του Χριστού, που είναι η Αγία μας Εκκλησία. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει και να μετατρέψουμε την Εκκλησία μας σε παιδική χαρά.»

Στην επιστολή συνεχίζει να εκφράζει την αρνητική του θέση ως προς τον κωμικό «λουνα -παρκ» στολισμό της εκκλησίας κατά την βάφτιση, τη χρήση φωτογραφιών και βίντεο και την υπερβολή στα δώρα για το παιδί.

Ως προς το Μυστήριο του Γάμου επισημαίνει :

 

«Δυστυχώς και εδώ είναι ορατός ο κίνδυνος της εκκοσμίκευσης. Οι Ναοί μετατρέπονται σε φωτογραφικά στούντιο, σε αίθουσες κοινωνικής συναναστροφής των προσκεκλημένων και σε χώρους προετοιμασίας των δεξιώσεων. Προς αποφυγήν παρερμηνείας του λόγου του Θεού, παρακαλούμε να μην επαναληφθεί το ακατανόητο και αντιχριστιανικό «πάτημα» του ποδιού του γαμπρού από τη νύμφη, κατά την ώρα του Αποστολικού αναγνώσματος. Δεν επιτρέπεται η ρίψη ρυζιού, κουφέτων ή λουλουδιών κατά την ώρα του «Ησαΐα». Διευκρινίζουμε, ότι η συνήθεια αυτή, δεν έχει καμμία απολύτως σχέση με την ζωή και την παράδοση της Εκκλησίας, αλλά είναι προιόν αμάθειας. Κατά την προσέλευση ή έξοδο των νεονύμφων, υποδείξτε στους φίλους και γνωστούς, να μην κάνουν χρήση βεγγαλικών και κροτίδων «κομφετί», καθώς έτσι μεταβάλλεται ο ιερός χώρος σε εξέδρα γηπέδου ή αποκριάτικο σκηνικό».

 

Κάνει επίσης λόγο για την άσεμνη ενδυμασία των καλεσμένων στα μυστήρια, αναφερόμενος προφανώς στις προκλητικές εμφανίσεις κυρίως των γυναικών καθώς και για την γενική απρεπή συμπεριφορά εντός της Εκκλησίας (αστεία, γέλια, μάσημα τσίχλας)

Τέλος, δεν παραλείπει να διευκρινίσει στον επίλογο της επιστολής ότι απαγορεύονται τα διπλά μυστήρια(βάφτιση-γάμος) και για τα μυστήρια που τελούνται οι πιστοί δεν πρέπει να παραλείπουν να παίρνουν απόδειξη.