Η Ι.Μ.Κορίνθου για τον σχολικό εκφοβισμό

Εκκλησία της Ελλάδος | Δημοσίευση: 24/11/2014

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία το Σάββατο 22 Νοεμβρίου στην Κροκίδειο αίθουσα η 2η Συνάντηση της Σχολής Γονέων της Ιεράς Μητροπόλεως Κορίνθου.  Ομιλητής σ’ αυτήν ήταν ο Διευθυντής του 5ου Δημοτικού Σχολείου Κορίνθου κ. Ηλίας Γεραρής, ο οποίος ανέπτυξε για δεύτερη συνεχή φορά, εξαιτίας της σπουδαιότητός του, το εξαιρετικά ενδιαφέρον θέμα «Σχολικός εκφοβισμός, το σύγχρονο κοινωνικό άγος».  

Ο κ. Γεραρής μέσα από την γνώση και την εμπειρία που έχει αποκομίσει από την πολύχρονη παρουσία του, στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όρισε την έννοια του Σχολικού  εκφοβισμού, γνωστό και ως bullying.Συγκεκριμένα η παραβατική αυτή συμπεριφορά που μελετήθηκε ως φαινόμενο ανθρώπινης συμπεριφοράς κατά την δεκαετία του 70, προϋπάρχει στον άνθρωπο από την εποχή της γέννησής του και συνίσταται στην βίαιη συμπεριφορά (ηλεκτρονική, λεκτική κ.λ.π) μεταξύ των παιδιών. Στην συνέχεια ο ομιλητής αναφέρθηκε στα εμπλεκόμενα μέρη γονείς - παιδιά - εκπαιδευτικοί, προσεγγίζοντας το  ψυχολογικό προφίλ καθενός χωριστά, με βάση  τον συναισθηματικό κόσμο των παιδιών, τα οποία βιώνουν με διάφορα συναισθήματα (ενοχή - ντροπή - μοναξιά) το τρομακτικό αυτό φαινόμενο. Ακόμη τόνισε ότι οφείλουμε να στηρίξουμε  τα παιδιά μας με αγάπη, απενοχοποιώντας τα και φέρνοντας στο φώς  τέτοια κρούσματα βίας.

Τέλος διαπίστωσε ότι βασικό ρόλο διαδραματίζουν η οικογένεια και το σχολείο. Και παρατήρησε ότι οι γονείς που αποτελούν εικόνες - αντίγραφα  των παιδιών τους, ενώ οι εκπαιδευτικοί, παρατηρώντας τις συμπεριφορές των μαθητών τους επιβάλλεται να παρεμβαίνουν δίδοντας τις κατάλληλες συμβουλές σε γονείς και παιδιά και χειριζόμενοι με επιμέλεια και ενδιαφέρον το σημαντικό για την εξέλιξη των παιδιών θέμα.

Τον  εποικοδομητικό διάλογο που ακολούθησε, συντόνισε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Διονύσιος ο οποίος ευχαρίστησε τον ομιλητή, για την άρτια εισήγησή του και προσέθεσε πως η έλλειψη ενημέρωσης, η αναβλητικότητα, η διαχρονική θεώρηση της ζωής, η θρησκευτικότητα, τα ιδανικά και οι αξίες τα οποία τείνουν να εκλείψουν, ευθύνονται για τέτοιου είδους αρνητικά φαινόμενα. Η παιδεία μας κατέληξε ο Σεβασμιώτατος, επιβάλλεται να είναι και να μένει ανθρωπιστική, ώστε να λειτουργεί για τον άνθρωπο και να δίδει στην κοινωνία ανθρώπους και όχι «ρομπότ» η κατευθυνόμενα από ιδεολογίες και συμφέροντα «στρατιωτάκια». Μέσα από την Ορθόδοξη Αγωγή - Κατήχηση που επιτελεί η Εκκλησία μας, καλλιεργώντας τις χριστιανικές αρετές της αγάπης και του αλληλοσεβασμού, της ανοχής και της αλληλεγγύης προβάλλονται υγιή πρότυπα ανθρώπων γι’ αυτό ευελπιστούμε ότι μόνο με τέτοιες τοποθετήσεις και πρακτικές γίνεται ευκολότερο να αντιμετωπισθεί αυτό το φαινόμενο, που δυστυχώς προσέλαβε με αρνητικό πρόσημο τρομακτικές διαστάσεις σε παγκόσμια κλίμακα...